OMVANG VAN DE FUNCTIE
Een accountportfolio beheren met belangrijke en potentiële accounts om inkomsten te genereren voor The Hotel en het marktaandeel te vergroten door verkoopactiviteiten en evenementen uit te voeren in lijn met de verkoopstrategie om het budget te behalen/verbeteren binnen de toegewezen sectoren/marktsegmenten.

BELANGRIJKSTE VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Beheert een portefeuille van belangrijke en potentiële accounts om de inkomsten en het marktaandeel te maximaliseren binnen het toegewezen industrie-/marktsegment.
  • Verkoopt alle facetten/verkooppunten van The Hotel door nieuwe manieren van verkopen te implementeren en klanten te vermaken
  • Voert een regelmatig patroon van verkoopgesprekken met belangrijke contacten
  • Voert regelmatig televerkoopgesprekken met belangrijke contacten
  • Organiseert en organiseert evenementen voor klanten met belangrijke contactpersonen
  • Organiseert en voert kennismakingsreizen uit
  • Beheren en indienen van alle RFP’s binnen het toegewezen marktsegment binnen de toegewezen industrieën / markten, door het voorbereiden van een business case en offerte met kennis en een volledig beeld van het potentieel van de klant en de hotelstrategie
  • Prospecteert actief naar nieuwe zaken en vindt nieuwe/innovatieve manieren om zijn/haar prospect/klantennetwerk te verbreden
  • Houdt de activiteiten van concurrenten in de gaten en helpt bij marktonderzoek om op de hoogte te blijven van nieuwe kansen en trends op de markten en in de toegewezen sectoren
  • Reist waar nodig om het hotel te promoten en nieuwe zaken te ontwikkelen
  • Behaalt/overtreft persoonlijke budgetdoelstellingen in lijn met de verkoopstrategie van The Hotel
  • Verkrijgt perfecte kennis van de huidige prestaties van het hotel en de basisbeginselen van revenue management om de prestaties van het hotel te optimaliseren
  • Verkrijgt kennis van de hotelproductiviteit om het winstgevendheidsniveau van een bedrijf te bepalen (winst & kostenoverzicht) bij het nemen van beslissingen in onderhandelingen.
  • Verkrijgt perfecte kennis van de behoefteperiodes van het hotel
  • Analyseert het succes van verkoopacties door de ROI te berekenen en helpt bij het opstellen van het reisplan van het hotel voor volgend jaar
  • (Pro-)actieve ondersteuning van het C&E-team om de conversie van groeps-/evenementenaanvragen te verhogen
  • Voert regelmatig accountbeoordelingen uit
  • Neemt deel aan beurzen en branchefora, creëert nieuwe mogelijkheden voor beurzen/workshops/fora waaraan het hotel deelneemt om prospectie en nieuwe klanten te ontwikkelen.
  • Perfecte kennis van de KPI’s van het hotel
  • Neemt deel aan verkoopacties/blitzes en contracten voor andere segmenten (DIPLOMATIC/CORPO/LEISURE…) wanneer nodig.
  • Assisteert de verkoopdirecteur bij het opstellen van het budget met SWOT-analyses van de eigen markten en industrieën, resulterend in het vaststellen van toekomstige doelstellingen
  • Accepteert andere taken en uitdagingen (binnen redelijke grenzen) die bijdragen aan het behalen van de top- en bottom-line doelstellingen van het hotel.

Administratie

  • Zorgt ervoor dat alle strategische informatie wordt ingevoerd in de Customer Relationship Management-tool.
  • Zorgt voor schriftelijke follow-up van klanten
  • Voldoet aan deadlines voor toegewezen taken
  • Rapporteert wekelijks en maandelijks
  • Woont verkoopvergaderingen bij en neemt actief deel met ideeën en acties om de hoteldoelstellingen te helpen bereiken.

Gezondheid, veiligheid & beveiliging

  • Begrijpt volledig de procedures van de afdeling voor gezondheid, hygiëne en brandveiligheid
  • Begrijpt volledig de procedures van het hotel voor veiligheid, eerste hulp en noodgevallen.

Algemeen

  • Woont vergaderingen en trainingen bij zoals vereist door het management
  • Zorgt ervoor dat gasten tevreden zijn door hun verzoeken hoffelijk en efficiënt in te willigen.

Belangrijke relaties

  • Onderhoudt uitstekende werkrelaties met al het hotelpersoneel om perfecte productkennis te verkrijgen en om de operationele teams te informeren/trainen over de specifieke behoeften van het diplomatieke segment.
  • onderhoudt professionele relaties met concurrerende hotels om marktkennis te vergaren
  • onderhoudt uitstekende werkrelaties met business generators op alle hiërarchische niveaus om het klantenaandeel te vergroten
  • onderhoudt uitstekende relaties met verkoopvertegenwoordigingen van partners
  • Neemt deel aan lokale netwerkactiviteiten en netwerkt actief binnen de lokale markt (Visit Brussels, BBD, Toerisme Vlaanderen, OPT, enz.)
  • Blijft proactief en houdt de communicatie met alle andere business development afdelingen open
  • Is volledig gericht op gasten en houdt contact met interne klanten/gasten om de bekende Revinate-indexen en -doelstellingen te helpen bereiken.

Werklast

Te bepalen met de Director of Sales tussen klantvergaderingen, hunting & farming, guest entertainment, administratie, reizen en het monitoren van de eigen industrieën & marktprestaties