Het laatste nieuws

Op 17 en 18 december jl. organiseerde ‘Meeting in Brugge’een UK Fam trip. Eventonline was erbij en Olivier Wauters had een gesprek met Sarah Cornand, sales manager van Meeting in Brugge.

“De bedoeling van deze Fam trip is dat we de deelnemers een voorproefje geven van wat Brugge te bieden heeft als locatie voor MICE-activiteiten, zoals incentives, seminaries en congressen”, stelt Sarah Cornand. “De meeste deelnemers aan deze Fam trip zijn vertegenwoordigers van agentschappen. Er zitten tevens enkele corporates erbij, venue finders, er is ook iemand van Eurostar onder de deelnemers. In grote lijnenwillen we iedereen gewoon warm maken voor het brede aanbod in Brugge, van kleine tot grote groepen.”

De Fam Trip is een tweedaagse met een overnachting in de Crown Plaza Brugge, het grootste meeting hotel van de stad. “Onlangs werden alle kamers gerenoveerd en in februari wordt tevens de balzaal onder handen genomen”, aldus de sales managerHet programma startte trouwens met de check-in in het hotel. Vandaar bezocht de groep het stadhuis en Belfort. Ook een ontmoeting met beiaardier Wim Berteloot stond op het programma die een gepast ‘Jingle Bells’ en ‘Bohemian Rhapsody’ op de beiaard te berde gaf. Verder bezochten de deelnemers het Historium met hun nieuwe attractie Laborium en de VR-attractie, waar de bezoekers via een VR-bril het Brugge van weleer kunnen ontdekken. Ook enkele interessante venues, zoals brouwerij Halve Maan, Huis Empire, de hallen van het Belfort en het Concertgebouw kwamen aan bod. De groep bezocht eveneens enkele andere hotels, zoals Martin’s Brugge dat momenteel wordt gerenoveerd, Dukes’ Palace en Hotel Prinsenhof. Kortom, een boeiend programma.

Immers, de UK markt is belangrijk voor Brugge. “Inzake leisure groepen is de Engelse markt ronduit de belangrijkste voor Brugge”, stelt Sarah Cornand. “We willen natuurlijk ook het corporate segment, alsook meer seminaries en incentives van de UK naar hier brengen. Brugge is sowieso steeds een topbestemming geweest bij de Engelsen en zeker in deze Kerstperiode zijn ze extra gecharmeerd met wat Brugge te bieden heeft. De stad heeft ongetwijfeld veel troeven voor eindejaarsfeestjes waar de Engelsen zo gek op zijn en sowieso de hele sfeer die in de stad heerst.”

Criteria 

In samenwerking met Toerisme Vlaanderen werd een selectie gemaakt inzake de deelnemers voor deze Fam trip: Een mooie mix tussen corporate en agentschappen. Na een goed gevuld programma vertrokken de deelnemers tevreden richting Rijsel waar de trein hen terug naar het Verenigd Koninkrijk bracht.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

Conventiebureau Brugge – Meeting in Brugge