Het laatste nieuws

Onlangs organiseerde AccorHotels het event Soirée découverte with a touch of ‘Orient Express’ voor meeting planners in het Hotel Pullman Brussels Centre Midi. Te gast ook was Erik Wood, CEO van Eventonline. Hij had een gesprek met Kris Vanderstappen, VP Sales Accor Hotels Benelux.

“Wij hadden het plezier om zo’n 120 meeting planners te mogen ontvangen op onze ‘Soirée découverte’, onze derde Meetings & Events soirée reeds die we hebben georganiseerd in België”, aldus Kris Vanderstappen. Inderdaad, vorig jaar werd het event in Novotel Brussels City Center georganiseerd met als thema ‘Blue & White’. Twee jaar geleden was het een Winter BBQ in Sofitel Le Louise. “Ditmaal hebben we gekozen om een thema uit te bouwen rond de ‘Orient Express’, wat trouwens één van onze nieuwe brands is dat zal worden gelanceerd tegen het einde van dit jaar”, legt de VP Sales uit.

Gezien de ontwikkelingen binnen de groep – lees een uitbreiding van het portfolio met meer luxury brands – wil men bij AccorHotels op dit segment meer de nadruk leggen. “Vandaar ook de keuze van deze thematiek voor de derde editie.”

Er werd gekozen voor het concept van speed dating. “Gedurende sessies van telkens acht minuten kregen de meeting planners de mogelijkheid om met onze hotels en partners in gesprek te gaan, om te kijken waar er bepaalde business opportuniteiten zich voordeden of zouden kunnen voordoen. En dat allemaal in het kader en thema van de ‘Orient Express’ dat we hadden uitgebouwd in de grootste vergaderzaal hier in het Hotel Pullman Brussels Centre Midi”, aldus Kris Vanderstappen.

Zo’n 22 Accor Hotels tekenden present. “Zowel lokale properties, zoals de Novotels van Wavre, Leuven, Mechelen, Brugge, Gent tot een aantal hotels in Brussel. Sofitel en Pullman waren tevens vertegenwoordigd, alsook een aantal internationale hotelketens, zoals Sofitel Warschau, Castle Hotel Windsor by M Gallery, Hotel Pullman Eindhoven Cocagne, de Rixos brand die we sinds twee jaar aan ons portfolio hebben toegevoegd. We hadden tevens SO/Berlin Das Stue en uiteraard Le Royal Monceau, wat ons Raffles property is in Parijs. Met daarnaast ook nog een aantal partners, zoals Géné Electra, de SNCB, Brussels Airlines en Etihad Airways. Het gaf ons ook de mogelijkheid om een aantal internationale hotels in de kijker te stellen en bijvoorbeeld de regio van Wavre waar we nu aanwezig zijn met maar liefst 3 hotels van het nieuwe ibis en Novotel in Wavre samen met de vernieuwde vergaderzalen van ibis Styles Louvain-la-Neuve”, aldus Kris Vanderstappen.

Daarnaast waren er een aantal animaties, zoals een originele fotostand dat een oud fototoestel was, wat zeer in de smaak viel bij de gasten. Een shoeshiner en een goochelaar ontbraken ook niet op het appel. Achteraf volgde dan nog een networking dinner waar de gasten nog verder konden netwerken. De avond werd bovendien afgesloten met een tombola met mooie prijzen zoals verwenweekends in Aachen tot vlucht en verblijf naar Berlijn met Brussels Airlines en Abu Dhabi voor 2 personen met Etihad. “De feedback van zowel de klanten als de hotels was zeer positief, dus weerom een geslaagd initiatief”, aldus nog Kris Vanderstappen.

Speech

Voorafgaand aan het netwerkingsmoment gaf Karelle Lamouche, Senior Vice-President Northern Europe, in haar speech een overzicht van de veranderingen binnen AccorHotels. De Groep breidde immers uit van 15 naar meer 30 hotelbrands, specifiek dan luxury brands. De uitbreiding startte met de overname van Raffles, Fairmont en Swissôtel. Nadien werden er aandelen verworven in Mama Shelter en werd 25hours aan de portefeuille toegevoegd. Recentelijk werd ook nog Mövenpick een merk van AccorHotels. Ondertussen is er dan Orient Express bijgekomen dat nu volop in ontwikkeling is en waarvan het eerste hotel eind 2019 zal openen. Er werd bovendien recent nog een nieuw merk aangekondigd, m.n. Greet Hotels dat ook verder gaat worden ontwikkeld.

Kortom, er beweegt heel veel binnen AccorHotels. De Groep heeft ondertussen 4.700 hotels in portefeuille.