Creationz redt Global Product Launch: Thermo King Advancer

We schrijven begin maart, Creationz en Thermo King zijn in volle voorbereiding voor de Global Product Launch van de Thermo Kings ‘Advancer’. Maar liefst 650 klanten, prospecten en pers zouden half mei samenkomen op een zeer trendy locatie in Madrid. Een spetterende live show was al bijna tot in de details uitgeschreven…

En toen kwam de bom van Covid-19… alle geplande events en samenkomsten werden geannuleerd of verboden.

Voor Thermo King was het annuleren van de Advancers’ product launch een regelrechte ramp. Want het was nu het moment om het product te lanceren : het was de moment ome een innoverend product met zoveel voordelen t.o.v. de concurrentie in de markt te zetten.

Gelukkig was Thermo King in zee gegaan met Creationz, een bedrijf dat als geen ander innovatie in de genen draagt en daar ook in het verleden diverse awards voor mocht ontvangen. Iedereen ging terug naar de tekentafels en video conference rooms, weekends werden doorgewerkt… En op 18 juni om stipt 11u lanceerde Thermo King alsnog: Advancer, als eerste in de sector via een wereldwijde virtuele streaming.

‘Het was een intens proces. Eerst werd een volledig storyboard uitgewerkt in samenwerking met twee andere partners van Thermo King: Manythink en BBC.

Nadien creëerden we, samen met Mojuice,  een custom made 3D omgeving in de look&feel van Advancer, boordevol 3D animaties en effecten. De 4 sprekers werden in vier verschillende landen opgenomen in een greenkey studio. Een special act kruidde het geheel af. De stream werd een boeiende TV Show als product launch.

“Was de product launch een succes?” vragen we aan Bart De Vos van Creationz.

“Een schot in de roos” antwoordt een tevreden De Vos. “In 66 landen hebben meer dan 90% van de kijkers de volledige 26 min uitgekeken en zelfs tijdens de show kwamen prijsaanvragen van klanten bij Thermo King binnen… nou dan weet je dat je goed zit” lacht De Vos.

“En wat zijn dan de succesfactoren van zo’n virtuele lancering?”  “Streaming laat ons toe om nog veel sterker in te zetten op beeldtaal en de sprekers volledig op te nemen in het verhaal. De boodschap nestelt zich des te intenser in de hoofden van de kijkers. En internationale bedrijven hebben de mogelijkheid om op hetzelfde moment hun boodschap over de hele wereld uit te sturen.

“Was Thermo King tevreden ?”

“Absoluut, we kregen een hartverwarmend dankwoord van hun Europees hoofdkwartier.

Full-service evenementenbureau – Creationz