Het laatste nieuws

In een vorig gesprek tussen Patrick Vermaerke van Bevas Events en Erik Wood, CEO van Eventonline ging het voornamelijk over corporate events. Daarnaast ontfermt Bevas Events zich ook over de organisatie van verzorgde privéfeesten. Erik Wood keek opnieuw in de ziel van de succesvolle entrepreneur om er het fijne van te weten.

“Naast corporate events organiseren wij ook privéfeesten, een markt die opnieuw aan het boomen is”, stelt Patrick Vermaerke. “We stellen vast dat door onze contacten die we hebben opgebouwd in de corporate wereld, we als bedrijf steeds vaker de vraag krijgen om feesten op maat te organiseren: verjaardagsfeesten, huwelijksfeesten of “Happy together with friends”. Het betreft niet zozeer de traditionele feesten in een zaal, maar eerder volledig tailor made conceptuele events op locatie die we begeleiden van A tot Z.”

Er wordt vaak vertrokken vanuit een voorbereidende fase van communicatie op een privédomein, tuin, speciale locaties … “Het is een markt in volle expansie waar er zeker mogelijkheden zijn, zowel in binnen- als buitenland”, vindt Patrick. “Het gekste dat we ooit hebben georganiseerd, is het 18de verjaardagsfeest van de dochter van een zakenman. Hiervoor hebben we het kasteel van Westerlo afgehuurd voor een feest in het teken van de Middeleeuwen. Het meisje wist van niks, werd door stylisten omgetoverd tot prinses, ontmoette haar vrienden, allen in Middeleeuwse outfit gestoken en werd met de koets naar het kasteel gereden. Spektakel met paarden, diner in een aangepast kader, foute muziek party achteraf en vuurwerk om middernacht. Prachtig. En iedereen tevreden, want het meisje had ooit haar vader verteld dat ze als prinses een feest wenste mee te maken. Zo zie je maar.”

In de corporate wereld verloopt alles heel zakelijk, in de privé is de onderbouw eigenlijk hetzelfde, je hebt een goede structuur en concept nodig om verder uit te werken, maar daar houdt de gelijkenis op. “Het verschil zit echter in de details”, stelt Patrick Vermaerke. “In de privé zijn details veel belangrijker en daar moet je goed op letten. Alles is emotioneler geladen. Zo speelt ook de catering een zeer belangrijk rol.”

Volgens de zaakvoerder zijn het vooral de klanten die veel inspiratie hebben. “Klanten hebben veel inspiratie via sociale media, wij moeten het evenwel conceptueel vertalen. Da’s onze taak. Tegelijk moet je vooral zin hebben en open staan voor nieuwe ideeën. Die krijg je dan weer door te reizen. Reizen inspireert mij ongelooflijk. Daar krijg ik energie van, maar ook inspiratie. Niet door thuis te zitten. Akkoord, je kan veel leren via internet, maar het geeft niet altijd dat gevoel dat je ter plaatse ervaart. Internet is perfect om de reis voor te bereiden, maar je moet ter plaatse zijn om het echt te voelen, om sferen op te snuiven.”

Patrick Vermaerke kan dan ook genieten van een succesvolle organisatie. “De voldoening is dat je inhoudelijk ook een mooie feedback krijgt. De insteek bij privéfeesten is trouwens veel emotioneler. Een 18de verjaardag, een huwelijk, das memorabel niet alleen voor het feestvarken, maar ook voor de entourage wegens de persoonlijke betrokkenheid.”

Als laatste punt vindt hij de vrouwelijke touch bij de organisatie en follow-up van privéfeesten onontbeerlijk. “Mijn collega Dorothée De Munter volgt intern de zaken op en weet heel goed wat hip & trendy is. Dergelijke vrouwelijke touch is uitermate belangrijk”, sluit Patrick af.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

Organisatie van bedrijfsevenementen – Bevas Events