Onze diensten worden opgesplitst in 6 blokken:

1.: Massages op het werk

  • Stoelmassage : zittend op een ergonomische stoel, krijg je gedurende een 20-tal minuten een drukpuntmassage op hoofd, nek, schouders, armen en rug. Massages gebeuren op kledij en zonder olie!
  • Drukpuntmassage : liggend op de massagetafel krijg je gedurende een 30-tal minuten een  drukpuntmassage op hoofd, nek, schouders, armen, rug en benen. Massages op kledij en zonder olie!
  • Hoofdmassage : is een verfijnde vorm van massage, waarbij vooral de vingers en de muizen van de hand worden gebruikt. Deze massage van  20 min gebeurt zonder olie en maakt je hoofd en nek heerlijk ontspannen.
  • Handmassage : gedurende een 20-tal minuten worden je handen gemasseerd op de reflexpunten die corresponderen met organen, spieren en gewrichten van het ganse lichaam
  • Voetmassage : gedurende een 20-tal minuten worden je voeten gemasseerd op de reflexpunten die corresponderen met organen, spieren en gewrichten van het ganse lichaam
  • Sportmassage : liggend op een massagetafel krijg je gedurende minimum 30 minuten een heerlijke massage waarbij de verzuurde spieren goed onder handen worden genomen. Hierbij maken we wel gebruik van olie.

Voor grotere groepen kunnen we met meerdere masseurs tegelijkertijd komen.

2.: Interactieve Infosessies

  • Watch out for Burn-out : ons Burn-out Traject start met een infosessie over “Stress en Burn-out” en kan aangevuld worden met verschillende workshops om beter om te gaan met Stress (max 15 p; N/Fr/E)
  • Yes, ik heb Stress ! : Stress is positief, noodzakelijk en onvermijdelijk! Wat moet je doen om je fysieke en mentale veerkracht te versterken? Breng je draaglast en draagkracht terug in balans. (max 15 pers; N/Eng)
  • Thank God it’s Monday (infosessie) : hoe maak je van je werkplek een veilige haven waar ongewenst gedrag zoals roddelen, pesten,… niet thuis hoort. (Max 15 pers; N/Fr/Eng). Begeleiding nadien individueel of in team (max 10 personen) : op aanvraag
  • Neem je gezondheid in eigen handen : je leert hoe je bijv. nek- of hoofdpijn, stramme schouders, stress, … kan verminderen door het masseren van bepaalde drukpunten op je eigen handen (max 20 p; N/Fr/E)
  • Beter slapen kan je leren : wat is slapen precies, slaaphygiëne, wakker worden tijdens de nacht, misverstanden rond slapen ophelderen…(max 20 p; N/Fr/E)
  • Ergonomie : er zijn verschillende infosessies/workshops mogelijk : hef- en tiltechnieken, comfortabel en gezond beeldschermwerk en de mogelijkheid om elke werkplaats individueel ergonomisch aan te passen (Max 15 p naargelang de workshop; N/Fr/Eng).
  • Stoppen met roken (infosessie) : hoe stoppen, voor- en nadelen van roken, … (max 20 p; N/Fr/Eng). Rookstopbegeleiding op locatie :  op aanvraag 

3.: Teambuilding Workshops

  • Laat wel eens met je voeten spelen : bestaat uit 2 delen, in het 1ste deel doorloop je geblinddoekt een parcours met natuurlijke elementen, nadien leer je hoe men vb nekpijn, hoofdpijn, stramme schouders, stress, … kan verminderen door het masseren van bepaalde drukpunten op je voeten (max 10 p; N/Fr/E)
  • Werken met je stem: via (contact)oefeningen van stem en lichaam, leer je jezelf en je collega’s op een andere manier kennen(max 20 p; N/Fr/E)
  • Kleur- en stijladvies : kleur als communicatiemiddel, wat is de juiste kledij (kleur en stijl) voor mij ? Kunnen authenticiteit en imago samen gaan ? (max 15 p; N/Fr)
  • Aroma : tijdens deze workshop leer je zelf aromaproducten (massageolie, deodorant, kamerspray,…) maken met uitleg over verschillende etherische oliën. (max 15 p; N/Eng)

4.: Voeding,  brengt mensen samen! 

  • Voeding, een nieuw evenwicht : Onze maatschappij is in volle verandering, ook onze eetgewoontes, eetbehoeften en eettrends. Deze workshop biedt een nieuwe en inspirerende kijk op voeding en gezondheid (max 30 p; N/Fr/E)
  • Voeding en impact op stress en burn out : Stress is onvermijdelijk maar hoe men reageert op stress hangt volledig af van onze mentale en lichamelijke veerkracht. Leer hoe voeding hier toe kan bijdragen (max 30 p, N/Fr/E)
  • Minder suiker, Meer energie : ondertussen is het algemeen geweten dat wij te veel suikers eten en dat dit een negatieve impact heeft op onze energie. Niet alleen onze energie trouwens! Welke suikers? Hoeft dit echt? En hoe? (max 30 p; N/Fr/E)
  • Going Veggie : Vegetarisch of Veganistisch eten is meer dan alleen planten eten. Ontdek wat er inzit voor jou en je gezondheid. (max 30 p; N/Fr/E)
  • Superfood proeven : Wat zijn superfood eigenlijk? Waarvoor worden ze gebruikt en op welke manier? Laten we proeven en leren over deze nieuwe (of historische) trend (max 20 p; N/Fr/E)
  • Samen koken en leren : laten we de theorie koppelen aan de praktijk. Gezond koken is eenvoudig EN lekker, dat wordt in deze workshop bewezen. Een hele groepsbelevenis! (max 20 p; N/Fr/E)

5.: Relaxatie en Bewegen 

  • Time to Relax : je maakt kennis met verschillende vormen van relaxatietechnieken, Mindfullness, ademhalingsoefeningen , zodat je meer ontspannen door het leven kan gaan, zowel thuis als op het werk (max 20 p; N/Fr/E)
  • Yoga : deze oosterse bewegingsvormen werken ontspannend voor lichaam en geest (max 20 p; N/Fr/E)
  • Tai-chi : vloeiende opeenvolging van rechtstaande bewegingen, ontspannend voor lichaam en geest (max 20 p; N/Fr/E)
  • Beleef je werkdag met een gulle glimlach : lachworkshop om je werkdag met een positief aangenaam gevoel te beleven ( max 20 p; N/Fr/Eng )

  6.: Advies en Begeleiding

  • Preventief gezondheidsbeleid : in een 20-uren traject stellen we samen met het bedrijf een preventief gezondheidsbeleid op met tal van initiatieven om je medewerkers er toe te bewegen gezonder door het leven te gaan (gegeven door bedrijfscoach Els Vandebroeck, opgeleid door Vlaams Instituut Gezond Leven)
  • Gezondheidsbegeleiding/Vitaliteitsweek/Welzijnsdag : samen met de klant kunnen we een (halve) dag of meer organiseren rond welzijn en gezondheid op werk. De klant geeft ons zijn behoeften en wij doen de rest!
  • Persoonlijke coaching : mogelijkheid tot persoonlijke begeleiding, coaching en advies op het werk