Het laatste nieuws

Oprichter Wim Voss heeft brand activation- en eventspecialist NewWorld teruggekocht van Dentsu Aegis Network (DAN). De Japans-Engelse beursgenoteerde mediagroep had NewWorld nochtans in mei 2013 met veel ambitie gekocht om zijn activiteiten in de “live communicatie” in de Benelux fors uit te breiden. Dentsu Aegis Network kocht 100% van de aandelen van NewWorld België, NewWorld Nederland en NewWorld Luxemburg en 75% van de productiedivisies Clickpoint, Printix en Applescene, de overige 25% bleven in handen van Wim Voss en partners.

Wim Voss :
Ons “ondernemers-DNA” bleek te verschillend met dit van een grote wereldspeler die finaal onze flexibiliteit en creativiteit eerder afremde dan bevorderde.
Bovendien was de commerciële kruisbestuiving tussen de internationale DAN-klanten en NewWorld te summier om van een echt succes te kunnen spreken.
Wij zijn dan ook samen tot de conclusie gekomen dat het terugkopen van NewWorld door mijzelf de beste en meest logische optie is.

Newworld zal asap “back to the roots” gaan en zichzelf opnieuw profileren als dé geoliede flexibele brand activation & event specialist in de Benelux, gebruik makend van nieuwe innovatieve ten digitale tools. Er zullen tevens een aantal partnerships worden opgezet met andere complementaire spelers in de markt om zo vrij snel tot de creatie te komen van een nieuwe sterke “full service live communicatiegroep” in de Benelux.
NewWorld blijft verder opereren vanuit Mechelen in de Hanswijkstraat (offices) en de Walschaertstraat (logistics) en in Nederland vanuit Den Bosch.

Voor meer info:
Wim Voss
managing director
T +32 15 40 69 19
F +32 15 41 41 71
M +32 486 645 656
E wim.voss@newworld.be