Het laatste nieuws

Following the launch by the Brussels-Capital Region’s Government of the new campaign “Where will Brussels take you?” on 2 May, a project designed to raise Brussels’ profile both in Belgium and abroad, visit.brussels presented its new promo booth dedicated to promoting tourism in the region at IMEX in Frankfurt.
“Since the events that hit Belgium just over a year ago, the Brussels-Capital Region’s Government has been doing everything possible to support the sectors that have been affected the most and bring tourists and visitors back to the Belgian capital”, explains Thierry van Eyll, Senior Account Manager MICE at visit.brussels. “To this end, the international campaign, “Where will Brussels take you?” designed to raise Brussels’ profile beyond Belgium’s borders, was officially launched on Tuesday 2 May 2017.”

The standout elements of this new stand are:

  • the big heart/pointer
  • the slogan “Where will Brussels take you?” in illuminated letters
  • the concepts of the “Brussels belt” with opportunities to taste some of Brussels’ specialties, plus a number of the Region’s icons on display on a conveyor belt.

Trying to sum up Brussels in one answer, one phrase or one word isn’t as easy as it sounds. Indeed, to celebrate Brussels’ potential, there isn’t just one simple answer. The purpose of the campaign entitled “Where will Brussels take you?” is to reveal the Brussels that people will be able to call ‘their Brussels’ by focusing on creativity, the art of living, encounters, discovery, and the lust for life that epitomizes Brussels. It is a way of celebrating the richness and generosity of the Brussels experience, of inviting visitors to let go of any preconceived ideas they might have of the Belgian capital beyond the traditional clichés, revealing the Brussels that fits each visitor individually. The campaign was launched simultaneously in Germany, Spain, France, Italy, the Netherlands, the United Kingdom and, of course, Belgium, with a range of fun events and in the company of Brussels’ iconic ambassadors: the Smurfs. The Smurfs were also present in Frankfurt, with a competition and a number of events and gifts to surprise the visitors at stand E130!

In Frankfurt, visit.brussels was accompanied by the following partners:

  • Aim International Group Belgium;
  • Atomium Brussels & Brussels Design Museum ADAM;
  • Brussels Expo & Conference Centre;
  • Criollo Events & Tours;
  • Crowne Plaza Brussels – Le Palace;
  • HOTEL BLOOM!;
  • HOTEL METROPOLE BRUSSELS;
  • Pullman Brussels Centre Midi;
  • Radisson Hotels Brussels;
  • Restaurant Chez Leon;
  • Sofitel Brussels;
  • Square – Brussels Meeting Centre;
  • Steigenberger Wiltcher’s;
  • The Hotel;
  • Thon Hotels;
  • Wannaplay.

View this customer also on Eventonline:

http://www.eventonline.be/en/detail/convention-agency-brussels-visit-brussels/

visit.brussels met nieuwe stand aanwezig op IMEX Frankfurt

Op 2 mei jl. lanceerde de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest de nieuwe campagne “Where will Brussels take you?”, met de bedoeling Brussel meer uitstraling te geven, zowel in België als in het buitenland. Naar aanleiding daarvan was visit.brussels tijdens de recente vakbeurs IMEX in Frankfurt met een nieuwe stand voor de toeristische promotie van het gewest aanwezig.
“Sinds de gebeurtenissen die België nu al meer dan een jaar geleden troffen, doet de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest er alles aan om de zwaarst getroffen sectoren te steunen en de toeristen en bezoekers terug naar de Belgische hoofdstad te halen”, stelt Thierry van Eyll, Senior Account Manager MICE bij visit.brussels. “Hiervoor werd de internationale campagne “Where will Brussels take you?” – bedoeld om, om het imago van Brussel op te krikken tot buiten de landsgrenzen – officieel gelanceerd op dinsdag 2 mei 2017.”

De opvallende elementen van deze nieuwe stand zijn:

  • het grote hart/de pointer;
  • de slogan “Where will Brussels take you?” in lichtgevende letters;
  • het concept van “Brussels Belt” met Brusselse degustaties en diverse symbolen van het Gewest die zullen defileren op een roltapijt.

Proberen om Brussel samen te vatten in één enkel antwoord, één enkele zin of één enkel woord is niet gemakkelijk. Om het potentieel van Brussel te verheerlijken, bestaat geen enkelvoudig antwoord. Het doel van de campagne “Where will Brussels take you?” is het Brussel laten zien dat de mensen ‘hun Brussel’ kunnen noemen, en dit door de creativiteit, de levenskunst, de ontmoetingen en de levensvreugde die Brussel kenmerken op de voorgrond te plaatsen. Het is een manier om de rijkdom en de gulheid van de Brusselse ervaring te verheerlijken, om de bezoekers uit te nodigen hun vooroordelen over de Belgische hoofdstad te laten varen en verder te kijken dan de traditionele clichés en om het Brussel te tonen dat past bij elke individuele bezoeker.
De campagne werd tegelijk gelanceerd in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en natuurlijk ook België, en dit aan de hand van ludieke acties en in het gezelschap van iconische ambassadeurs van Brussel: de Smurfen. In Frankfurt waren de Smurfen ook van de partij met een wedstrijd en verschillende animaties en geschenken, een verrassing voor de bezoekers van stand E130.

In Frankfurt kreeg visit.brussels het gezelschap van deze partners:

  • Aim International Group Belgium;
  • Atomium Brussels & Brussels Design Museum ADAM;
  • Brussels Expo & Conference Centre;
  • Criollo Events & Tours;
  • Crowne Plaza Brussels – Le Palace;
  • HOTEL BLOOM!;
  • HOTEL METROPOLE BRUSSELS;
  • Pullman Brussels Centre Midi;
  • Radisson Hotels Brussels;
  • Restaurant Chez Leon;
  • Sofitel Brussels;
  • Square – Brussels Meeting Centre;
  • Steigenberger Wiltcher’s;
  • The Hotel;
  • Thon Hotels;
  • Wannaplay.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

http://www.eventonline.be/detail/conventiebureau-brussel-visit-brussels-2/