Het laatste nieuws

‘Success can have different interpretations; it is a matter of personal preference’

The 4th edition of the HotelloTOP Belgium Year Event takes place on Tuesday March 28th 2017, during VENUEZ17 in Antwerp. This event is an initiative of HotelloTOP, the networking platform for alumni of international Hotel Management schools, in collaboration with well-respected Hotel Management schools: University College VIVES Bruges, AP University College Antwerp and Erasmus University College Brussels. The programme contains a visit to VENUEZ17, a walking lunch, congress en networking drink.

‘Destination Success 2.1’
We started a new year, keeping the turbulent year of 2016 in mind. This year will be one of growth and positivity. That is why HotelloTOP focuses on the concept ‘Destination Success 2.1’; we shifted from a world of materialism to a world of mentalism. Success is not a fixed fact anymore; it moves with the individual’s phase of life and the world around him or her. Success can also mean ‘significance to others’, ‘doing what you want to do’ and ‘utilising your talent for greater cause’. Today’s challenge is to find out what drives us, what is important and what generates the most value. HotelloTOP investigates how the industry can use this situation as an opportunity and how success can be defined. The congress will be in English for the first time, because of the international character of the industry.

Inspiration
Who can inspire hospitality professionals more than an industry icon? HotelloTOP believes in ‘likeminded people sharing the stage’ and that is why Alain Coumont will enter the stage. Alain is the founder of well-known concept Le Pain Quotidien. Currently he is active in the role of Chief Creative Officer and as driving force behind the company formula. Serge Haelterman, the Art Director of Creneau International, will share an inspiring Keynote presentation focusing on trends that are influencing the hospitality industry.

Besides that, Belgian hospitality professionals will share their stories through TOP Talks. Since the definition of success constantly changes, students of the reputable Hotel Management schools University College VIVES Bruges, AP University College Antwerp and Erasmus University College Brussels, will share a TOP Talk as well. In their TOP Talk they will elaborate on the expectations Millennials have of developments in the industry.

Programme
11.00 – 13.00        Visit VENUEZ17
13.00 – 14.00        Walking Lunch
14.00 – 16.15         Congress
16.15 – 19.00         Networking drink

Registration
Participating in the HotelloTOP Belgium Year Event (congress, networking drink and VENUEZ17 entrance) costs €195,- (incl. VAT). Please contact the organisation via info.be@hotellotop.com or visit www.hotellotop.be for more information.

HotelloTOP België Year Event focust op ‘het nieuwe succes’
‘Success can have different interpretations; it is a matter of personal preference’

Op dinsdag 28 maart aanstaande vindt alweer de 4e editie van het HotelloTOP België Year Event plaats, gedurende VENUEZ17 in Antwerpen. Dit evenement is een initiatief van HotelloTOP, het netwerkplatform voor alumni van de internationale Hotel Management scholen, in samenwerking met de gerenommeerde Hotel Management Scholen Katholieke Hogeschool VIVES Brugge, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen en Erasmushogeschool Brussel. Het programma bestaat uit een beursbezoek aan VENUEZ17, een lunch, congres en afsluitende netwerkborrel.

‘Destination Success 2.1’
Met het roerige 2016 nog vers in de gedachten zijn we aan een nieuw jaar begonnen, een jaar van groei en positiviteit. HotelloTOP richt zich om deze redenen dan ook op het concept ‘Destination Success 2.1’; onze omgeving beweegt van een wereld gericht op materialisme naar één gericht op mentalisme. Succes is geen onbeweeglijk begrip meer maar fluctueert met de levensfase van individu. Succes kan ook ‘betekenisvol zijn’, ‘doen wat je leuk vindt’ of ‘gebruikmaken van je talent’ betekenen. De hedendaagse uitdaging is om uit te vinden wat motiveert en toegevoegde waarde creëert. HotelloTOP onderzoekt hoe de branche deze situatie als kans kan gebruiken en hoe succes kan worden gedefinieerd. Vanwege het internationale karakter van de branche zal het congres voor het eerst in het Engels zijn.

Bronnen van inspiratie
Door wie kunnen hospitality professionals beter geïnspireerd worden dan door een iemand uit de branche? HotelloTOP gelooft in ‘likeminded people sharing the stage’ en daarom zal als hoogtepunt van de dag Alain Coumont het podium betreden. Alain is de grondlegger van het bekende concept Le Pain Quotidien. Tegenwoordig bekleedt hij de functie van Chief Creative Officer en is hij de drijvende kracht achter de bedrijfsformule. Serge Haelterman, de Art Director van Creneau International, deelt een Keynote presentatie gefocust op trends die de hospitality industry beïnvloeden.

Daarnaast zullen Belgische hospitality professionals hun spraakmakende verhalen delen middels een TOP Talk. Omdat de definitie van succes over de jaren verandert en HotelloTOP wilt inspelen op deze verandering, zullen studenten van de gerenommeerde Hotel Management scholen, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, Katholieke Hogeschool VIVES Brugge en Erasmushogeschool Brussel, ook een TOP Talk geven. Deze TOP Talk zal inspelen op de verwachtingen van Millennials over ontwikkelingen in de branche.

Programma
11.00 – 13.00        Beursbezoek VENUEZ17
13.00 – 14.00        Lunchontvangst
14.00 – 16.15         Congres
16.15 – 19.00         Netwerkborrel

Aanmelden
Deelname aan het HotelloTOP Year  Event (congres, netwerkborrel en VENUEZ17 entree) kost €195,- (incl. BTW). Voor meer informatie kan er contact opgenomen worden met de organisatie via info.be@hotellotop.com of breng een bezoek aan www.hotellotop.be.