Het laatste nieuws

With the ending of the franchise contract on 1 September, the owners of the former Golden Tulip Brussels Airport Hotel have decided to change the name to Parker Hotel Brussels Airport. A new, strong name for a hotel with a strong character.

The hotel, which is located just five minutes from Brussels Airport, is well known in Diegem as it was built in 1973. For the last few years, it has been called the Golden Tulip Brussels Airport Hotel. However, the franchise contract ended this year and the owners, Kees van Maaswaal and Harry Heinrichs, decided in favour of an independent, strong name: Parker Hotel Brussels Airport.

The name was chosen with the utmost care. Over the past year, a great deal of attention has focused on the plants and trees in the area around the hotel and in the enclosed garden with its swimming pool. If they didn’t know better, guests would think they were in a park rather than five minutes from the airport.

Personal attention.

An airport hotel is always bustling with activity. Flight crews spending a night and a day, businesspeople and private guests with families staying before or after their flight and international gatherings taking part in meetings and events in the hotel create a pleasant, dynamic atmosphere.

“Guests greatly appreciate a personal welcome and a sign of recognition from the receptionist or barman”, explains General Manager Frank De Neef. “That’s maybe something that no longer goes without saying in airport hotels these days. But this is one of our hotel’s assets. Our entire team realises the importance of personal attention. It lends the hotel a face and character”, says Frank De Neef, who has years of hospitality experience.

Efficient meetings & events

The hotel has a meetings & events floor with ten meeting rooms, all with natural light and a total capacity of up to 400 participants. Here too, organisers do not have to go in search of the person in charge, because the meetings & events team has a desk on the same floor, so they are always up to date and close to the event.

Chez Daniel – Bar-Restaurant – a real asset!

Daniël Bormans has been the Executive Chef for years and cooks with passion and pleasure. Guests often return to the hotel because of the variety and quality of the cuisine. Whether it is a formal dinner, a business lunch, a drink with a snack at the bar or room service, Daniël Bormans and his team clearly make the difference.

“In the summer, our assets really come into their own: relaxing by the outdoor swimming pool, a barbecue party in the garden or a drink and a snack on the terrace, surrounded by plants and trees… The Parker Hotel Brussels Airport has it all!” says Frank De Neef.

Parker Hotel Brussels Airport – Een nieuwe sterke naam voor een hotel met karakter

Bij het beëindigen van de franchiseovereenkomst per 1 september hebben de eigenaren van het voormalige Golden Tulip Brussels Airport Hotel ervoor gekozen om het hotel verder te laten gaan onder de naam: Parker Hotel Brussels Airport. Een nieuwe sterke naam, voor een hotel met een sterk karakter.

Het hotel is geen onbekende in Diegem, want het werd in 1973 gebouwd, op 5 minuten van Brussels Airport. De laatste jaren noemde het hotel Golden Tulip Brussels Airport, maar dit jaar kwam het franchise contract tot een einde en besloten de eigenaren, Kees van Maaswaal en Harry Heinrichs het hotel een eigen zelfstandige sterke naam te geven: Parker Hotel Brussels Airport.

De naam werd met uiterste zorgvuldigheid gekozen. Het afgelopen jaar werd er in de omgeving van het hotel en in de binnentuin, waar het zwembad gelegen is, veel aandacht besteed aan de groene begroeiing en de bomen-partijen. Als de gast niet beter zou weten, waant hij zich in een park in plaats van op 5 minuten afstand van het vliegveld.

Persoonlijke aandacht.

Een airport hotel kent altijd een hele bijzondere bedrijvigheid. Een vliegtuigbemanning die hier overnacht en de dag doorbrengt, zakelijke en privé gasten met familie die voor of na hun vliegreis verblijven en internationale gezelschappen die aan meetings en events in hotel deelnemen, zorgen voor een gezellige dynamische sfeer.

“Een persoonlijke ontvangst en een teken van herkenning door de receptionist of barman wordt door de gast heel erg gewaardeerd” legt Frank De Neef, General Manager uit. “Misschien iets wat tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is in airport hotels. Dit is echter wel één van de troeven van ons hotel. Ons gehele team weet wat persoonlijke aandacht betekent. Zelf vind ik het ook bij mijn taak horen om er te zijn voor de gast. Zo krijgt het hotel een gezicht en een karakter” aldus de met jarenlange hospitality ervaring Frank De Neef.

Efficiënte Meetings & Events

Het hotel beschikt over een meeting & event verdieping bestaande uit 10 vergaderzalen, allen met daglicht en met een totaal capaciteit tot 400 deelnemers. Ook hier hoeft de organisator niet op zoek te gaan naar een verantwoordelijke want het meeting & events team heeft een desk op de verdieping en is dus altijd op de hoogte en dichtbij het evenement.

Chez Daniel – Bar-Restaurant – een heuse troef!

Daniël Bormans is al jarenlang de Executive Chef en kookt met veel passie en plezier. Gasten komen vaak terug naar het hotel vanwege de variatie en heerlijke eerlijke keuken. Of het nu voor een banket, business lunch, drankje met een hapje in de bar of room service maaltijd is, Daniël Bormans en zijn team maken duidelijk het verschil. “Nu in de zomer komen onze troeven extra goed tot hun recht; relaxen aan het buitenzwembad, een barbecue party in de tuin of een drankje met een hapje op het terras onder de bomen en in een groene omgeving… Het Parker Hotel Brussels Airport het klopt helemaal!” aldus Frank De Neef.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:
http://www.eventonline.be/detail/conferentiehotel-omgeving-luchthaven-brussel-parker-hotel-brussels-airport/

Parker Hotel Brussels Airport – Un nouveau nom porteur pour un hôtel de caractère

À l’occasion de l’échéance de l’accord de franchise le 1er septembre, les propriétaires de l’ancien Golden Tulip Brussels Airport Hotel ont choisi de poursuivre l’exploitation de l’hôtel sous le nom : Parker Hotel Brussels Airport. Un nouveau nom porteur pour un hôtel de caractère.

L’hôtel est célèbre à Diegem, car il a été construit en 1973, à cinq minutes du Brussels Airport. Ces dernières années, l’hôtel avait pour nom Golden Tulip Brussels Airport, mais l’accord de franchise touchant à sa fin cette année, les propriétaires, Kees van Maaswaal et Harry Heinrichs, ont décidé de renommer l’hôtel: Parker Hotel Brussels Airport.

Ce nom a été choisi après mûre réflexion. Au cours de l’année écoulée, la végétation et les zones boisées autour de l’hôtel et dans le jardin avec piscine ont fait l’objet d’un grand soin. Le client a l’impression de séjourner au milieu d’un parc plutôt qu’à cinq minutes de l’aéroport.

Une attention personnalisée.

L’activité d’un hôtel à proximité de l’aéroport est toujours très intense. Un équipage qui y passe la nuit et la journée, des voyageurs d’affaires et des clients en famille qui y séjournent avant ou après leur voyage en avion et des groupes internationaux qui participent à des réunions ou des événem ents à l’hôtel, voilà qui crée une atmosphère dynamique et agréable.

« Le client apprécie beaucoup l’accueil personnalisé et le petit signe de reconnaissance de la part du réceptionniste ou du barman », nous dit Frank De Neef, le General Manager. « C’est une qualité qui n’est plus si courante dans les hôtels d’aéroport. Mais c’est pourtant l’un des atouts de notre hôtel. L’attention personnalisée n’a aucun secret pour notre équipe. Je considère moi-même qu’être présent pour le client fait naturellement partie de mes tâches. C’est ainsi que nous donnons à l’hôtel un visage et un caractère », continue Frank De Neef, qui a de nombreuses années d’expérience dans le secteur de l’hospitalité.

Réunions & Evénements Efficaces

L’hôtel dispose d’un étage consacré aux réunions & événements avec 10 salles de réunion bénéficiant de la lumière du jour offrant une capacité totale allant jusqu’à 400 participants. L’organisateur n’aura pas à partir à la recherche d’un responsable, car l’équipe réunions & événements occupe un bureau au même étage et reste donc informée et à proximité de l’événement.

Chez Daniel — Bar-Restaurant — un atout indéniable !

Daniël Bormans en est l’Executive Chef depuis de nombreuses années et cuisine avec passion et plaisir. Les clients reviennent souvent à l’hôtel pour sa délicieuse cuisine honnête et variée. Qu’il s’agisse d’un banquet, d’un repas d’affaires, d’un apéritif au bar ou d’un repas en room service, Daniël Bormans et son équipe font la différence. « Nos atouts sont particulièrement mis en lumière pendant l’été ; se prélasser au bord de la piscine extérieure, participer à un barbecue dans le jardin ou prendre l’apéritif en terrasse sous les arbres dans un cadre verdoyant… C’est tout à fait dans l’esprit du Parker Hotel Brussels Airport ! » conclut Frank De Neef.

Suivre cette clientèle aussi Eventonline:
http://www.eventonline.be/fr/detail/hotel-de-conference-region-de-laeroport-de-bruxelles-parker-hotel-brussels-airport/