Het laatste nieuws

De Postillion Hotel Groep heeft acht locaties verspreid over Nederland. Het credo van Postillion Hotels is ‘Meet, Work, Stay’. Olivier Wauters van Eventonline had in de vestiging in Dordrecht een gesprek met Mark Struik, commercieel directeur van de Postillion Groep.

“In 1959 opende in Bunnik, in de buurt van Utrecht, het eerste wegrestaurant van Nederland: Postillion”, vertelt Mark Struik. “Vervolgens was Postillion ook de eerste die daar hotelkamers bij bouwde, wat leidde tot het eerste motel in Nederland.” Daarmee startte ook het succesverhaal van Postillion en breidde de Groep gestaag uit met steeds meer locaties. In de jaren 90 werd de groep helemaal opgenomen binnen de Accor-keten en werden de hotels Mercure locaties. “Mercure moest evenwel eind jaren 2000 weer wat afslanken en toen zijn er zes van die Mercurelocaties de huidige Postillion Groep geworden. Dus eigenlijk bestaan we sinds 2010 in de huidige vorm. Inmiddels zijn we reeds met acht”, duidt de commercieel directeur. “Rotterdam is onlangs geopend en in Amsterdam is ons congrescentrum reeds open en het hotel komt er volgend jaar bij.” Dit maakt van de Postillion Hotels een jonge, maar snelgroeiende groep.

“We richten ons heel erg op de zakelijke klanten. Je kan bij ons werken, vergaderen en verblijven, vandaar ons credo. Alle concepten zijn geënt op de zakelijke reiziger waarvoor we het zo comfortabel mogelijk willen maken. We willen immers bijdragen aan het succes van de meeting van onze deelnemers. Dat vinden we leuk en daar zijn we met zijn allen op gericht.”

Die bijdrage levert Postillion Hotels op alle niveaus. Zo wordt er bij de koffie of lunch bijvoorbeeld ‘Brainfood’ geserveerd. “Voeding met enkel natuurlijke suikers voor een stabiele suikerspiegel waardoor je in vergaderingen niet zo’n dipje krijgt na een lunchbreak. Bij ons blijft iedereen geconcentreerd”, aldus Mark Struik.

Postillion Hotels werken tevens met een ‘Meeting Host’ concept. “Iedereen die ’s ochtends bij ons door de deur binnenkomt, wordt ontvangen door een meeting host. Of je nu laat of vroeg bent, je hoeft niet te stressen, je wordt persoonlijk verwelkomd en de weg gewezen waar je moet zijn. Bovendien is er de ‘15 Minutes Fix’. Op het moment dat je vergadering begint, en de beamer valt bijvoorbeeld uit, wordt dit probleem binnen de 15 minuten opgelost”, legt de commercieel directeur verder uit.

“We zijn erop gericht om het verblijf van onze gasten zo succesvol mogelijk te maken zodat het doel van de bijeenkomst bereikt wordt, da’s de kern. Of je daar nu voor uit België, Engeland of Nederland komt , maakt ons niet uit. Als je dan toch kijkt specifiek naar de Belgische markt dan merk je dat onze locaties op goed bereikbare verkeersknooppunten liggen. We zijn tevens gemakkelijk bereikbaar via openbaar vervoer, of gewoon met de auto, en de aanwezigheid van grote parkeerplaatsen, maakt onze hotels bovendien heel toegankelijk.”

De commercieel directeur merkt een bepaalde evolutie in de meetingindustrie. “Ik merk dat de content die geboden wordt in vergaderingen, seminaries enz. steeds belangrijker wordt. Het moet bovendien steeds efficiënter. En het wordt ook steeds moeilijker om deelnemers te krijgen, of het nu gaat om een training of kenniscongres. Het verwerven van deelnemers is voor iedereen een echte strijd en je merkt wel dat soms de vraag gesteld wordt ‘moeten we nog een traditioneel congres organiseren?’. Waar iedereen continue naar kijkt, is hoe moeten we die meeting nu goed weergeven. Wat moeten we nu doen om het voor onze deelnemers interessant te maken. Niemand wil nog acht uur aan een stuk zitten luisteren naar iemand die spreekt op een podium. Eén van de belangrijkste trends momenteel is dat iedereen weer zoekende is. Nieuwe technologische trends bieden oplossingen, maar ook nog steeds het traditionele meeting design met roulerende subprogramma’s.”

Postillion Hotels noemt zich een ‘Oer-Hollands’ bedrijf. “We hebben een Nederlandse investeerder achter ons”, zegt Mark Struik. “Die mentaliteit van de Nederlanders dragen we uit. We proberen niet te veel te denken in van die traditionele lijntjes en regeltjes, maar staan onze opdrachtgevers bij zodat ze een succesvol evenement hebben.”

Bekijk deze klant ook op Eventonline: http://www.eventonline.be/?s=Postillion