Nog nooit was de nood binnen bedrijven om te verbinden rond inhoud zo groot. In veel organisaties is de fysieke afstand tussen medewerkers (permanent?) vergroot. Daarom is de nood aan extra manieren om visie en strategie te delen enorm. Bij Push To Talk hebben we meer dan ooit de kaart getrokken van live-events met een sterke inhoud. Die kunnen zowel fysiek, hybride als online plaatsvinden. Telkens gieten we inhoud in een passende vorm die boeit en impact heeft op de organisatie. Het is een fijne vaststelling dat meer en meer bedrijven ook geloven in dit verhaal. Na een eerste samenwerking zijn ze dat nog veel meer!
“We organise your conversation”
Al van bij het ontstaan zet Push To Talk sterk in op inhoudelijke live-events. Onze baseline maakt dat duidelijk: wij organiseren jouw conversatie. Dat zegt duidelijk dat we verder kijken dan het ‘one shot’ live-moment. Bedrijven en andere organisaties hebben nood aan het voeren van een ‘conversatie’ met medewerkers, aandeelhouders, klanten, … Dat houdt in dat we kiezen voor een langer traject dat op een verdiepende en verbredende manier de strategische doelen dient.
Wij zijn ervan overtuigd dat er geen grenzen zijn aan de mogelijkheden om met inhoudelijk sterke live-communicatie een verschil te maken.
Investeren in mensen
Het belang dat we hechten aan inhoud vertaalt zich ook in de samenstelling van ons team. Zo hebben we begin 2021 met Ine Tassignon de voormalige woordvoerder van Rode Kruis-Vlaanderen aan boord gehaald. In augustus hebben we met Justine en Benjamin nog twee inhoudelijk sterke medewerkers aangetrokken. Binnenkort wordt dit team verder uitgebreid.
Professionaliteit maakt hét verschil bij inhoudelijke live-communicatie. Stuk voor stuk hebben onze mensen een achtergrond in communicatie. Daarom zijn we in staat om een inhoudelijk traject van A tot Z vorm te geven, van research en redactie tot het uitschrijven van concrete scenario’s.
Zowel de techniek als de inhoud meester blijven kan enkel met een sterk team professionals. Daarom ook geeft ons eigen team elk (digitaal) event ter plaatse vorm: de regie, begeleiding sprekers, coaching, repetitie, ontzorgen, scenario’s ter plaatse aanpassen na repetitie, … We houden alle teugels zelf in de hand zodat we de kwaliteit en professionaliteit van de communicatie altijd kunnen waarborgen.
Op de barricades voor meer inhoud
Als ceo van Push To Talk ben ik steeds meer overtuigd van inhoudelijke live-communicatie. Dit heeft niet zozeer met geloof of visie te maken, maar meer met de feedback die ik ontvang van onze klanten tijdens onze events. Met onze inhoudelijke visie op live-communicatie slagen we er altijd in om elke vorm van aanvankelijke scepsis om te buigen in enthousiasme.
Ik wil gerust een activist genoemd worden als het gaat om de eventsector te verbreden. Het potentieel van live-communicatie wordt zeker op inhoudelijk vlak nog niet volledig benut. En daar proberen wij iets aan te doen. Of het nu gaat over een virtueel, hybride of 100% live event: inhoudelijke communicatie kan je altijd kneden tot een krachtig product met impact.