Het laatste nieuws

Maandag 4 juli jl. vond de eerste editie plaats van ‘Event Street’, een initiatief van ACC Belgium (Association of Communication Companies), waartoe de meest gerenommeerde Belgische event- en communicatiebureaus behoren. Opzet was  de creativiteit van de eventsector in de schijnwerper te plaatsen in hartje Brussel.

Uiteraard kon Eventonline niet ontbreken. Daarom tekenden we present als Media Partner voor ‘Event Street’.

De geografische locatie van ‘Event Street’ was het Sint-Goriksplein. In één van de bars of cafés op het plein ontvingen de eventbureaus hun klanten, prospecten, leveranciers, collega’s, maar ook hun toekomstige collega’s, de studenten communicatie, event en marketing.

Het concept was simpel: de grootste eventagentschappen presenteerden een staaltje van hun creativiteit om de toegevoegde waarde aan te tonen die de Belgische communicatiebureaus kunnen leveren. ‘Event Street’ was bijgevolg dé gelegenheid bij uitstek om de voornaamste spelers uit de sector op een ongedwongen manier samen te ontdekken in het hartje van een stad die de sector dierbaar is en dit vooral na de negatieve gevolgen van de tragische gebeurtenissen in het voorjaar.

Allerlei vrolijke animatie deden de straten van het Brusselse centrum oplichten: een modedefilé, concerten, food-pairingdegustaties, circus en DJ-sets zorgden voor een aanstekelijke ambiance. Zanger Daan was ook van de partij. Veel belangstelling met meer dan 400 geregistreerde en waarschijnlijk 800 aanwezige geïnteresseerden, ook het weer zat mee. Kortom, een geslaagde eerste editie. – Olivier Wauters

Deelnemende bureaus: Butik, BBDO Live, CityCubes, Conrad Consulting, DDMC Event Design, Escape Events, Event Mosaic, Fast Forward, New Balls Please, The Oval Office, VO Event.