Het laatste nieuws

Positie Samenvatting

De National & International Sales Manager beheert een verkoopsegment in het rayon (nationale en internationale markten) en behaalt of overtreft de jaarlijkse omzetdoelstellingen voor overnachtingen, conferenties en catering door accounts en zakelijke kansen te ontwikkelen en zaken af te sluiten met een ondertekend contract. Deze functie is een actieve business hunting functie (90%). De International Sales manager werkt actief samen met een team van Conference & Conventions service managers die verantwoordelijk zijn voor het versturen en onderhandelen van offertes/contracten. De belangrijkste verantwoordelijkheid van de International Sales manager is het genereren van leads en andere zakelijke kansen. Aangezien de belangrijkste markten voor deze functie Vlaanderen en Nederland omvatten, zijn we op zoek naar een Nederlandstalige Sales Manager.

Essentiële functies

Managen van een aangewezen marktsegment (segmenten TBC) op basis van jaarlijkse kamernachten en omzetdoelstelling. Dit omvat het identificeren van potentiële klanten, onderhandelen over kamernachten en tarieven, en het sluiten van de deal met een ondertekend contract.
Actief prospecteren en werven van nieuwe en bestaande accounts om de omzetdoelstellingen te halen/verbeteren door telefonische werving, het voeren van externe verkoopgesprekken, online bieden/contracteren, locatie-inspecties, entertainment voor klanten, contracteren, RFP-reacties en schriftelijke communicatie. Richt zich rechtstreeks en via andere bronnen op belangrijke relaties met klanten, waaronder de reisindustrie, CVB, enz. Voldoet aan de vereisten voor offerteaanvragen en onderhoudsgesprekken.
Onderhoudt de Amadeus Sales Automation-bestandendatabase met accountactiviteiten die zijn vastgelegd volgens de bedrijfsstandaard.
Werkt samen met de directeur Verkoop & Marketing en de Revenue Manager om ervoor te zorgen dat de faciliteit maximaal wordt benut.
Bereidt wekelijkse verkooprapporten en andere afdelingsrapporten voor, zoals aangewezen, evenals andere correspondentie. Dit omvat correspondentie met klanten en interne afdelingen, interne boekingsrapporten, verslagen van verkoopactiviteiten, pre/post-reisrapporten, Amadeus en het bijhouden van bestanden, draagt bij aan de marketing- en verkoopplannen en omzetprognoses van het hotel.
Neemt deel aan dagelijkse evaluatievergaderingen, wekelijkse verkoopvergaderingen, Dolce & functie-specifieke trainingen, mystery shopping en andere verkoopgerelateerde vergaderingen zoals vereist.
Neemt deel aan en vertegenwoordigt het hotel professioneel in branchegerelateerde professionele organisaties, vakbeurzen, gemeenschapsevenementen, netwerkevenementen en verkoopreizen.
Ontwikkelt en onderhoudt kennis van markttrends, concurrentie en klanten. Ontwikkelt en onderhoudt ook kennis van Dolce Hotels & Resorts (en Wyndham Hotels & Resorts) bedrijfshotel en merk producten en diensten, verkoopbeleid en SOP’s en houdt zich aan dit beleid en deze procedures.
Neemt deel aan cross-property verkoopprogramma’s door te prospecteren voor nieuwe zaken van opportunity accounts in de buurt van onroerend goed die uitgaand potentieel hebben voor andere Dolce Hotels & Resorts (of Wyndham Hotels & Resorts) en partners en ondersteunt de overkoepelende strategieën van de Global Sales Organization.
Assisteert bij en voert speciale projecten en opdrachten uit zoals aangewezen door de directeur Verkoop en Marketing.
Vanwege het cyclische karakter van de horeca kan van medewerkers worden verlangd dat zij verschillende roosters hanteren om te voldoen aan de zakelijke behoeften van het hotel. Daarnaast moet je alle geplande trainingen en vergaderingen bijwonen. Werkzaamheden kunnen bij gelegenheid avond-, nacht-, vakantie- of weekendopdrachten vereisen.

Functie-eisen

Minimale kennis :
Vereist grondige kennis van een gespecialiseerd of technisch vakgebied. Kan objectieve en meetbare gegevens verzamelen en rapporten opstellen. Kan operationele kennis van productie- of computerapparatuur vereisen, of brede kennis op administratief of dienstverlenend gebied.
Opleiding en werkervaring :

Voor deze functie is minimaal een afgeronde universitaire opleiding vereist en minimaal drie jaar werkervaring. De functie vereist ook vloeiendheid in het Nederlands, Engels en Frans; andere taalvaardigheden zijn een duidelijke toegevoegde waarde.
Vereiste licenties, registraties en/of certificaten :

Geldig rijbewijs; volledige vaardigheid met IT-gebruikersniveaus zoals maar niet beperkt tot Word, PowerPoint, Excel, Social Media
Externe en interne persoonlijke contacten

Communicatie :

Dagelijks

Mondeling
Schriftelijk
Deelnemen aan vergaderingen
Wekelijks

Vergaderingen leiden / groepsdiscussies leiden
Af en toe

Anderen adviseren
Formele presentaties en toespraken houden

Teamwerk en samenwerking

Deze functie maakt deel uit van een formeel werkteam binnen de afdeling. Is lid van een team, maar is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de activiteiten van het team.
Gebruik van beoordelingsvermogen

Probleemoplossing

Identificeerbaar – Informatie is duidelijk, maar er is vaak verder onderzoek nodig om problemen te definiëren en verder te gaan. Vereist vaak aanpassing van bestaande procedures / precedenten binnen vastgesteld beleid.

Richtlijn

Algemene richtlijnen en referenties worden met enige discretie gebruikt. Projecten worden toegewezen met speelruimte voor het nemen van beslissingen en het stellen van prioriteiten. Specifieke problemen moeten worden voorgelegd aan de supervisor ter verduidelijking van het beleid en de procedures alvorens verder te gaan.
Werkomstandigheden en fysieke inspanning
Stressbelasting – Regelmatige blootstelling aan stress.
Wisselende werkbelasting – De werkbelasting voor deze functie vereist aanpassingsvermogen.
Handvaardigheden – Sommige gedeelten (10 – 50%) van de dagelijkse taken vereisen de toepassing van handvaardigheden die motorische coördinatie in combinatie met vingervlugheid vereisen, bijv. typen, handschrift of machinebewerkingen.
Fysieke inspanning – Sommige delen (10 – 50%) van de dagelijkse taken vereisen langdurig staan, het vervoeren van materiaal of apparatuur, of het tillen, verplaatsen of dragen van zware materialen (meer dan 30 pond) gedurende periodes gedurende de dag.
Fysieke omgeving – Sommige gedeelten (minder dan 50%) van de dagelijkse opdrachten gaan gepaard met blootstelling aan vuil, geuren, lawaai of extreme temperaturen / weersomstandigheden. Werkoppervlakken kunnen oneffen, glad of onstabiel zijn.
Werkschema – Bij het werk kunnen soms avond-, nacht-, vakantie- of weekendopdrachten nodig zijn. Het rooster varieert afhankelijk van de eisen en behoeften van het bedrijf.
Beroepsrisico’s – Sommige gedeelten (10-50%) van de dagelijkse taken brengen beroepsrisico’s met zich mee, zoals snijwonden, brandwonden, blootstelling aan giftige chemicaliën, letsel door vallen of rugletsel door het helpen verplaatsen, tillen of neerzetten van apparatuur of materialen.
Ergonomische risico’s – Sommige gedeelten (10 – 50%) van de dagelijkse taken brengen ergonomische risico’s met zich mee, zoals regelmatig terugkerende taken, krachtige of langdurige inspanning van de handen, trillingen, koude temperaturen, zwaar tillen, trekken, duwen of dragen van zware voorwerpen, slechte lichaamsmechanica, beperkende werkstations of ongemakkelijke houdingen.
Veiligheid – Verantwoordelijk voor het naleven van al het veiligheidsbeleid en procedures van Dolce.
Vereist reizen – Sommige delen (minder dan 50%) van de dagelijkse opdrachten vereisen reizen naar andere Dolce gebouwen of klantlocaties via de auto, trein, vliegtuig, metro of bus.
Verzorging – De medewerker moet er netjes, schoon en verzorgd uitzien volgens de normen van Dolce.

Waarom Dolce

Gelegen in het hart van het Zoniënwoud, op het kruispunt van Wallonië, Vlaanderen en Brussel, biedt het Dolce by Wyndham La Hulpe Brussel vele mogelijkheden voor teamleden, vrienden of families om elkaar te ontmoeten in contact met de natuur in optimale omstandigheden van veiligheid en comfort om uitwisseling en inspiratie te stimuleren.

Het 4*-hotel beschikt over een restaurant van 1000 m² en 264 kamers en suites met een eigentijdse inrichting en een uniek rustgevend uitzicht op het Zoniënwoud. Sportieve en recreatieve activiteiten worden ook ter plaatse aangeboden (binnenzwembad met terras, sauna, hammam, Cinq Mondes Spa, outdoor tennisbanen, gezondheidsparcours in het bos…) evenals in de nabije omgeving (wandelen, fietsen of elektrische scooter naar het Solvay Park, de Folon Foundation of Waterloo).

Het conferentiecentrum van 4500 m² is verdeeld in 40 seminariezalen van 40 tot 750 m², waaronder 2 auditoria (150 en 500 plaatsen). Elke zaal heeft een krachtig ventilatiesysteem en is uitgerust met ultramoderne technologie, zodat er hybride vergaderingen kunnen worden georganiseerd. De vele grote buitenruimtes vergroten de mogelijkheden.

Onze Dolce-waarden

Integriteit – We houden onszelf aan de hoogste normen. We zijn verantwoordelijk, eerlijk en transparant. We doen wat juist is.
Verantwoordelijkheid – We komen onze beloften na en leveren resultaten. Onder alle omstandigheden staan we op en zeggen: “Reken op mij”.
Inclusief – We respecteren verschillen in mensen, culturen, ideeën en ervaringen. We koesteren partnerschap. We verwelkomen iedereen.
Zorgzaam – We onderschatten nooit de kracht van compassie. We geven gul onze tijd, aandacht en actie.
Plezier – Plezier geeft energie. Als we plezier hebben in waar we van houden, houden onze gasten van hun ervaringen met ons.

Uw meetingplaats in Brussel – Dolce by Wyndham La Hulpe Brussels