Het laatste nieuws

IMEX in Frankfurt is the efficient one-stop-shop for planners who book and organize worldwide meetings, events and incentive programs. 3,500 exhibitors come to IMEX annually, including travel agencies, convention agencies, international hotel chains and airlines to assist around 9,000 visitors.

The 2017 edition will take place from 16 to 18 May. On the eve of IMEX a Diamond Cocktail Network Event was hosted. The Antwerp company DiamondLand organized this event. Florence Mesman, the company’s manager explains.

“DiamondLand is Antwerp’s biggest diamond store. We are a jewelry store selling diamonds and jewelry, but also offering free-guided tours in 17 languages in our company. So we do not only sell, but also offer a bit of a real diamond experience. Visitors will see our diamond cutters, goldsmith and other craftsmen at work. Everything is still handmade and this makes us extremely proud.”

The Diamond Cocktail turns an ordinary reception into an upscale event with certain VIP significance. Every guest gets a glass with a stone on the bottom and only one happy winner returns home with a real diamond. “It works for everyone, both men and women, at a big or small event,” says Florence Mesman. “If you’re handed a glass with that little stone in it, you are very curious if it’s the real deal. Lucky or not, everyone wants to win that little gem for himself or for his or her partner, or already as an early Christmas gift and that creates a certain buzz for your event.”

The Diamond Cocktail Network Event for IMEX is not a first for DiamondLand. “Because of VISITFLANDERS we host such cocktails all over Europe to show that the diamond trade still remains very important in the city of Antwerp. Besides, we have a very good cooperation with VISITFLANDERS. It is a very young and dynamic team. By the way, I find it amazing that VISITFLANDERS continues to process the diamond in its promotion of the region. Antwerp is still the capital of the diamond worldwide. Then it’s also a bit normal for us to be here because we represent an aspect that is very important to our economy,” ends Florence Mesman.

Diamond Cocktail Network Event luidt IMEX in voor VISITFLANDERS en DiamondLand

IMEX in Frankfurt is de efficiënte one-stop-shop voor planners die wereldwijd vergaderingen, evenementen en incentive programma’s boeken en organiseren. 3.500 exposanten komen jaarlijks naar IMEX met inbegrip van reisbureaus, conventiebureaus, internationale hotelketens en luchtvaartmaatschappijen om zo’n 9.000 bezoekers met raad en daad bij te staan.

De editie van 2017 gaat door van 16 tot 18 mei. Op de vooravond van IMEX vond een Diamond Cocktail Network Event plaats. Dit event werd verzorgd door het Antwerpse DiamondLand. Florence Mesman, Manager van DiamondLand geeft tekst en uitleg.

“DiamondLand is de grootste diamantzaak van Antwerpen. Wij zijn een juwelierszaak die diamanten en juwelen verkoopt, maar tevens gratis rondleidingen in 17 talen in ons bedrijf aanbiedt. Dus we verkopen niet alleen, maar bieden ook een beetje beleving rond diamanten. Bezoekers zien zo onze diamantslijpers, goudsmid en diamantzetter en andere ambachtslui aan het werk. Alles wordt bij ons nog steeds met de hand gemaakt en daar zijn we enorm fier op.”

De Diamond Cocktail maakt van een doodgewone receptie een upscale event met VIP-allure. Iedere gast krijgt een glas met een steentje in en één gelukkige gaat met een echte diamant naar huis. Het werkt voor iedereen, zowel bij mannen als vrouwen, tijdens een groot of klein event”, stelt Florence Mesman. “Als je een glas krijgt met zo’n steentje erin, ben je super benieuwd. Heb je nu geluk in het spel of niet, iedereen wil dat steentje graag winnen, voor zichzelf of voor zijn of haar partner, of reeds als een vroeg Kerstgeschenk en dat leeft. Het is puur de beleving, je receptie krijgt een sprankelend gehalte.”

Met Diamond Cocktail Network Event voor IMEX is DiamondLand niet aan een proefstuk toe. Dankzij VISITFLANDERS doen we dergelijke cocktails over gans Europa. Om te tonen dat de diamant nog steeds iets heel Antwerps blijft. We hebben trouwens een heel fijne samenwerking met VISITFLANDERS. Het is een heel jong en dynamisch team. Ik vind het trouwens fantastisch dat VISITFLANDERS de diamant steeds blijft verwerken in de promotie van de regio. Antwerpen is immers de hoofdstad van de diamant wereldwijd. Da’s dan ergens toch ook een beetje normaal dat wij er telkens bij zijn want wij vertegenwoordigen een aspect dat voor onze economie enorm belangrijk is”, aldus nog Florence Mesman.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

Congresbureau Vlaanderen – Toerisme Vlaanderen – Meet in Flanders