Het laatste nieuws

Innovatie in de hotelsector is van levensbelang. De tijden en de hotelgasten veranderen volgens de dynamiek van de maatschappij. Daarom staat bij Crowne Plaza Antwerpen innovatie hoog in het vaandel geschreven. Zoals General Manager Hans Wils het stelt: “Wij luisteren zeer actief naar onze klanten en gaan mee in hun dynamiek, doen we dat niet dan geraken we achterop. Je moet constant innoveren om de klant te blijven bereiken.” Erik Wood, CEO van Eventonline had hierover een gesprek met de GM en ook met Director of Sales Vincent Jacobs.

“We proberen ons te onderscheiden van een typische klassieke hotelformule. In plaats van een plek waar je heen moet om te overnachten, gaan wij uit van een ontmoetingsplek voorzien van alle gemakken om efficiënt te kunnen werken”, legt Hans Wils uit. “Het voordeel van ons hotel is dat we centraal gelegen zijn. Alle invalswegen richting Frankrijk, Nederland en Brussel situeren zich rond het hotel dat gemakkelijk bereikbaar is aan de Antwerpse ring. We hebben volop parkeerruimte, inclusief voorzieningen om elektrische wagens op te laden.” Misschien nog een grotere troef is het feit dat de aangeboden faciliteiten zo zijn ingericht dat het in het hotel aangenaam vertoeven is voor alle soorten zakelijke bijeenkomsten. “We merken immers dat KMO’s hier bij ons verschillende afspraken per dag organiseren in onze Living & Bar ANNA. Dat betekent ,dat er tussen de verschillende afspraken door, tijd vrij is om hier te werken. Mensen willen zich rustig kunnen concentreren. We hebben daarvoor ruimten gecreëerd, met ruime werkplekken voorzien van voldoende stopcontacten voor laptops en GSM’s. Maar zeker ook een sterk en stabiel WIFI signaal, comfortabele stoelen en volop daglicht. Bovendien is de keuken open tussen 7h00 en 23h00, we voorzien in lichte maaltijden want daar geven zakenmensen vandaag de dag de voorkeur aan. Mede door onze prettige en flexibele service is het ontspannen werken in een gemoedelijke huiskamersfeer.”

Eén van de innoverende concepten die Crowne Plaza Antwerpen heeft ingevoerd is de zogenaamde ‘babbelbox’. “Na een marktanalyse hebben we beslist om dit nieuwe concept te integreren in onze faciliteiten”, aldus Vincent Jacobs. “Het is al een tijdje in voege en komt erop neer dat mensen die een kleine gespreksruimte wensen om in privacy één-op-één gesprekken te voeren, erin terecht kunnen en hoeven bijgevolg hiervoor enkele dagen op voorhand geen vergaderzaal te reserveren. Wij hebben zo twee ruimten en hiervoor betaal je per persoon en per uur een tarief, bovendien zijn parking, Wi-Fi, dranken en versnaperingen daarbij inbegrepen. Gebruik wanneer dat het best past, heeft tevens bijgedragen aan het succes van deze kleine ruimten, ze zijn dan ook ontzettend populair voor job interviews, architecten-besprekingen, belangrijke politici, CEO’s, etc.”

Bij de renovatie van het hotel werd goed nagedacht over de indeling van de vergaderruimten, vooral met het hotel als zakelijke ontmoetingsplek in het achterhoofd. “We hebben het geheel aan vergaderruimten afgestemd op de behoeften van de verschillende doelgroepen die we aanspreken”, stelt Hans Wils. “In eerste instantie heb je de meetings één-op-één in ANNA, plus de BABBELBOX met meer privacy. Verder zijn er de vergaderruimten op de zestiende verdieping met een capaciteit van 10 tot 50 personen. Deze worden vooral geboekt door lokale bedrijven die gevestigd zijn in een straal van 25km rondom het hotel. Het betreft hier meestal dagmeetings en trainingen.” In deze vergaderruimten heb je niet alleen volop daglicht, maar ook een prachtig panorama op de skyline van Antwerpen. Daarnaast zijn er dan nog de grote zalen, die in combinatie met hotelkamers worden geboekt. “Het betreft hier dan vooral residentiële seminaries, voor groepen tussen de 50 en 250 mensen die hier verscheidene dagen verblijven. Die kunnen hier vergaderen, eten en drinken, overnachten en ’s avonds ontspannen in het fantastische zwembad Octopus, onze ‘event pool’ zeg maar, waar we ook nog hele elegante cocktails of luxe thema evenementen, zoals productlanceringen kunnen organiseren.”

ANNA Living & Bar

ANNA Living & Bar is vernoemd naar het Sint-Annastrand op linkeroever. Net zoals op ANNA Linkeroever, kan de gast in de Living & Bar echt tot rust komen, en genieten van een hapje en een drankje in een ongedwongen en ontspannen sfeer. ANNA bleek een hele succesvolle plek, vooral naar het gebruik toe. “Het gebruik evolueert, merken we. Het meubilair is net-iets-te comfortabel voor zakelijke gesprekken. De hoge tafels daarentegen zijn wel gegeerd. We gaan andere ruimten opofferen en gaan daar nog meer huiselijke, gezellige kantoorruimte creëren. De kleurstelling, de sfeer blijft exact hetzelfde.”

Renovaties

Aansluitend bij de renovatie van ANNA gaan er ook ingrijpende veranderingen gebeuren in andere facetten van het hotel. De ontbijtruimte wordt  volledig gemoderniseerd in dezelfde huiselijke sfeer als ANNA – Living & Bar. “Er worden eveneens nog 88 hotelkamers gerenoveerd”, aldus Vincent Jacobs. De kamers worden aangepast in look & feel: moderner, eigentijdser. “Terug de zakenkamer die de zakengast van vandaag verlangt, voorzien van de laatste technologie.”

Bekijk deze klant ook op Eventonline:
http://www.eventonline.be/nl-69088-11682-47522-meeting-rooms-4-sterren-conferentiehotel-antwerpen–crowne-plaza-antwerpen.html