Het laatste nieuws

Jan Van den Broeck is Country Manager for Belgium at AIM Group International. Besides DMC activities AIM Group, a PCO (Professional Congress Organizer) organizes group meetings in which they primarily assist associations with the full logistics of their conferences.

“In recent years, we have been working with new markets such as Turkey and Russia. Not Asia because that’s too much a leisure market, and we are 100% MICE. We currently run more than 75% congresses in terms of sales. The congress market therefore remains very important to us. I now started to concentrate again on the traditional markets, as these new markets are moving very slowly. So I’ve sent my project manager twice to Spain this year. Madrid for three days and Barcelona for three days, visiting all the agencies and as a result I have once again more business from Spain.”

Jan Van den Broeck also focuses on Scandinavia. “It’s a market on the move, as the Scandinavians have become more price-conscious. I recently brought a group of 80 people for two days and nights to Brussels. For the moment I have yet another five appointments with Scandinavians.”

A new field AIM is entering is the sports industry. Network events from UEFA for example, but also the lower levels, such as international championships for youth teams. “Belgium always participates in these tournaments. We help countries that come to Belgium. We often deal with smaller teams that can not rely on a structured organization.”

AIM Group International: terug naar de traditionele markten

Jan Van den Broeck is Country Manager voor België van AIM Group International. Naast DMC-activiteiten is AIM Group een PCO (Professional Congress Organizator) en organiseert de groep congressen waarbij ze vooral associaties assisteren met de volledige logistiek van hun congressen.

“We hebben de laatste jaren met nieuwe markten gewerkt, zoals Turkije en Rusland. Azië niet want dat is te veel leisure en wij zijn 100% MICE. Momenteel draaien wij meer dan 75% aan congressen qua omzet. De congressen blijven dus heel belangrijk voor ons. Ik concentreer me nu terug op de traditionele markten aangezien die nieuwe markten heel traag bewegen. Zo heb ik mijn projectmanager dit jaar al 2 keer naar Spanje gestuurd. Drie dagen Madrid, drie dagen Barcelona, alle agentschappen afgelopen en ik heb terug meer business uit Spanje.”

Jan Van den Broeck richt zich tevens op Scandinavië. “Een markt waar beweging in komt, want de Scandinaviërs zijn prijsbewust geworden. Onlangs nog bracht ik een groep van 80 man voor 2 dagen en nachten naar Brussel. Ik heb nu toch weer een vijftal afspraken met mensen uit Scandinavië.”

Iets nieuw waar AIM meer op gaat inzetten, is sport. Netwerk events van voetbal zoals UEFA bijvoorbeeld, maar ook de lagere niveaus, zoals landenkampioenschappen van jeugdteams. “België zit daar steeds bij. Wij helpen de landen die naar België komen. Dat gaat dan vaak over kleinere teams die niet echt een grote structuur achter zich hebben.”

Bekijk deze klant ook op Eventonline:
http://www.eventonline.be/detail/congresbureau-vlaanderen-toerisme-vlaanderen-meet-in-flanders-2/