Het laatste nieuws

De Switzerland Meeting Trophy vond afgelopen weekend voor de achttiende keer plaats. 60 internationale professionals uit de meetingsector gingen in op de uitnodiging van het Switzerland Convention & Incentive Bureau (SCIB), de afdeling van Zwitserland Toerisme die gespecialiseerd is in MICE-toerisme, om deel te nemen aan de Meeting Trophy. De MICE-experts leerden Zwitserland op een leuke manier kennen tijdens de alpengolf en kaasproeverij in Davos (GR), tijdens het spelen op de alpenhoorn op de Rigi en tijdens een muziekquiz in Vitznau (LU). Het Belgische team presteerde over het algemeen het best en won de trofee met een nipte voorsprong op het team uit Nederland. De derde plaats werd gedeeld door twee delegaties uit Duitsland en Frankrijk.

De inventieve zomerrally, die nu een gevestigde waarde is in de MICE-branche, voerde internationale professionals van evenementen- en incentive-organisaties door Zwitserland en liet hen uit de eerste hand kennismaken met de toeristische attracties van het land. De reis begon in Zürich met de speciale trein “Rode Pijl Churchill” naar Landquart (GR). De reis ging verder met de Rhätische Bahn naar Davos (GR). Daarna stonden de Rigi, Vitznau (LU), Luzern en het meer van Sempach (LU) op het programma. Zeven nationale teams uit Groot-Brittannië, Duitsland, België, Nederland, Frankrijk, Noord-Amerika en Scandinavië namen deel aan de rally van 13 tot 16 juni 2024. Hun doel was het winnen van de Meeting Trophy. De tocht bestond uit het beantwoorden van allerlei vragen, het oplossen van lastige opdrachten en het uitproberen van activiteiten. Dit waren onder andere alpengolf en kaas in Davos, alpenhoorn spelen op de Rigi en een muziekquiz in Vitznau. De delegatie uit België scoorde de meeste punten in al deze wedstrijden. De “Final Night” in Hotel Sempachersee in Nottwil (LU) maakte een bijzonder blijvende indruk op de deelnemers, waar het Belgische winnende team uitgebreid werd gevierd.

Centrale MICE markten
De deelnemende landen zijn belangrijke markten voor vergader- en incentive-toerisme in Zwitserland. De verschillende bestemmingen in de steden en in de bergen en de keuze aan transportmiddelen (van speciale treinen tot bergspoorwegen zoals kabelbanen en bergspoorwegen, tandradbanen en zelfs meerstoomboten) overtuigden de internationale experts volledig van Zwitserland als reis- en congresbestemming. De deelnemers ervoeren uit eerste hand de diversiteit aan activiteiten en attracties die Zwitserland te bieden heeft op de kleinste ruimte, allemaal ingebed in een infrastructuur van ongeëvenaarde kwaliteit.

Meer informatie over de SCIB: www.switzerland.com/scibZwitserland Toerisme (ST)

ST is een federale publiekrechtelijke instelling die tot taak heeft de binnenlandse en internationale vraag naar Zwitserland als vakantie-, reis- en congresbestemming te bevorderen. De ontwikkeling en uitvoering van marketingprogramma’s om vraag te genereren en het sterke, klassiek-moderne toeristische merk van Zwitserland te profileren, zowel nationaal als internationaal, vormen de kernactiviteiten. ST werkt nauw samen met de Zwitserse toerisme-industrie, die ongeveer de helft van haar budget bijdraagt. De andere helft is afkomstig van federale fondsen. De organisatie werkt klant- en marktgericht en wordt geleid volgens business management criteria. ST is wereldwijd aanwezig in 23 markten met ongeveer 280 medewerkers (255 FTE’s) verdeeld over 36 kantoren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Zwitserland Convention & Incentive Bureau in Brussel
Myriam Winnepenninckx
E: myriam.winnepenninckx@switzerland.com
T: 32 2 345 83 57
www.switzerland.com/meetings

Conventie bureau van Zwitserland – Switzerland Convention & Incentive Bureau