Het laatste nieuws

Bert Vandewaetere wil vooral zijn team inspireren. “Mijn ervaring als hotelmanager komt uit mijn interesse voor Food & Beverage. Vroeger als kok en sommelier en vervolgens mijn drive om mensen te inspireren met de passie die ik heb het culinaire. Vandaar dat ik zo’n tiental jaar F&B-manager ben geweest om vervolgens door te groeien naar de functie van General Manager. Ik heb het geluk gehad om steeds aan de slag te kunnen in leuke hotels waar ik heel onafhankelijk kon werken. Zowel in binnen- als buitenland, in hotels waar ik mijn creativiteit mocht ontplooien.” Toen The Dominican op zijn pad kwam, twijfelt hij geen moment. “The Dominican is immers een icoon. Dat gevoel had ik reeds in het verleden, als gast. Gewoonweg een fantastische setting, een verborgen parel in Brussel.”

Bert Vandewaetere startte als GM bij The Dominican op 13 december jl. “Na een jaar sluiting door COVID-19 heb ik de kans gekregen van de Carlton hotelgroep om all te way te gaan om het hotel weer in alle eer te herstellen om toch weer snel bij die top vijf van Brusselse hotels te geraken. In drie maanden tijd zijn we al vier plaatsen opgeschoven, simpelweg door heel kleine zaken toe te passen. En dan merk je dat die storytelling echt wel werkt. Die warme gloed, de eeuwige glimlach, hospitality pure sang van onze 40 medewerkers, dat is ook The Dominican.”

De warme welkom aan de receptie, wordt verder doorgetrokken naar de kamers, het verhaal van wellbeing naar de sauna, hammam en fitness. De kamers worden trouwens allemaal gerenoveerd. “Er werd een masterplan uitgerold net vòòr de moeilijke periode van Corona. Dat werd toen even ‘on hold’ gezet en wordt nu terug opgestart. De vier verschillende type kamers worden allemaal in ere hersteld. Het majestueuze van The Dominican moet blijven,” aldus de GM. “The Dominican is eigenlijk een groot boetiekhotel in hartje Brussel. Een oase van rust en die rust willen we uitstralen.”

Ook de menukaart werd aangepakt. “De kaart werd opgeschaald van 17 naar 53 gerechten, alles vers en van lokale handelaars. Immers, passie verbindt passie,” stelt de GM. “De handelaars die hier hun streekproducten komen leveren, spreken er met passie over. Dat inspireert dan weer onze chef. En zo start de magie. Het leuke is dat je dat in dergelijk groot boetiekhotel kan waarmaken. Dat vind ik in mijn job zo fijn. Als je dat dan nog kan overbrengen op je staff dat door die magie wordt getriggerd dan heb ik een WOW- moment te pakken die uitstraalt naar onze gasten.”

De bar van het hotel is de nieuwe vibe. “Hier zijn we van 14 referenties in wijn naar in de 80 gegaan,” aldus Bert Vandewaetere. “Vanaf mei speelt hier iedere donderdag een huis-DJ. Enkele weken geleden hadden we Bouchemi, als pop-up dj. Dus we gaan echt wel voor high-end. Net dat tikkeltje meer. Er staat een kalender tot december klaar die op onze website wordt gelanceerd. Onze bar bevindt zich net achter de Opera, een bar met een ideale locatie in centrum Brussel waar je kan genieten van exclusieve wijnen, champagne en heerlijke cocktails. Alle facetten dus om die 360° ervaring te hebben zodat de klant steevast wenst terug te keren. The Dominican, altijd al een iconisch hotel geweest. Immers, na The Dominican, what else?,” aldus nog de GM.

https://www.eventonline.be/detail/hotel-met-stijlvolle-seminariezalen-in-brussel-the-dominican/