Technopolis Events biedt interactieve 360° 3D-tour zalen aan

Eventorganisatoren stappen vanuit ‘hun kot’ Technopolis binnen

Technopolis biedt bedrijven en organisaties voortaan via haar website een interactieve 360° tour in 3D van al haar evenementzalen aan. Zo kunnen potentiële klanten, ook nu Technopolis gesloten is, eerst alle zalen tot in detail vanuit ‘hun kot’ bekijken alvorens ze beslissen om – weliswaar na afloop van de coronacrisis – hun evenement of vergadering in Technopolis te organiseren. Technopolis, dat de jongste jaren fel inzet op het organiseren van bedrijfsevents onder de noemer Technopolis Events, maakt op deze manier dankbaar gebruik van nieuwe technologieën om de nefaste gevolgen van de coronacrisis tot een minimum te beperken.

Technopolis staat voor de meesten bekend als de plek bij uitstek waar je al experimenterend van alles te weten komt over wetenschap en technologie. Vooral bij bedrijven en evenementorganisatoren staat Technopolis echter ook bekend als de plek bij uitstek om evenementen te organiseren. Onder de noemer Technopolis Events organiseert en host Technopolis jaarlijks maar liefst zo’n 300-tal evenementen. Door de coronacrisis werden echter alle evenementen die de komende weken in Technopolis zouden plaatsvinden, afgelast.

Beleving via nieuwe technologieën

Om de nefaste gevolgen van de coronacrisis tot een minimum te beperken, biedt Technopolis vanaf vandaag een gratis interactieve 360° tour in 3D van haar 12 evenementenzalen aan. Technopolis deed de voorbije maanden al het voorbereidende werk voor de virtuele rondleidingen, maar door de coronacrisis is de lancering ervan in een stroomversnelling geraakt. Dankzij een ferm staaltje technologie van Panoraman kan iedereen tijdens de lockdown (en ook daarna) bij Technopolis binnenkijken en de zalen verkennen alsof ze er fysiek in zouden staan.

Door haar deuren virtueel open te zetten voor zowel bestaande als potentiële klanten, rekent Technopolis Events erop dat zij – eens de coronacrisis voorbij is – eens te meer Technopolis als locatie voor hun volgende evenement kiezen.

Ok, Technopolis is dicht en al onze events worden geannuleerd. Dat was even serieus slikken, maar we zijn niet van plan om bij de pakken te blijven neerzitten. Er is namelijk geen enkele reden om (potentiële) klanten tijdens de coronacrisis niet te laten zien wat we in huis hebben.

We zouden dat kunnen doen door tabellen met afmetingen en ontelbaar veel foto’s van elke hoek in Technopolis te laten zien, maar daarmee vervang je niet de ervaring van een rondleiding. Gelukkig bood Panoraman ons de ideale oplossing om via nieuwe technologieën een échte beleving aan te bieden. En dat past perfect binnen de filosofie van Technopolis, zowel als doe-centrum voor wetenschap en technologie als eigentijdse organisator van bedrijfsevenementen. ‘Stilstaan is achteruitgaan’, zegt men en dat geldt dubbel voor Technopolis! – Ester Blockx, Marketing & Sales Director

Zo stap je virtueel de 12 evenementenzalen binnen

Wie interesse heeft in een virtuele rondleiding, kan op de website van Technopolis alle 12 evenementenzalen afzonderlijk verkennen. Je kan de ruimtes met je vinger, muis of toetsenbord verkennen of – als je op de playknop klikt – automatisch een showcasevideo laten afspelen. Via het menu en het grondplan heb je een overzicht van de ruimte(s) en kan je meteen naar de gewenste plek of ruimte overschakelen. Daarnaast krijg je een 3D of “dollhouse” view van de volledige ruimte en heb je toegang tot een interactief grondplan.

Tijd voor flexibiliteit en solidariteit

Technopolis Events beseft maar al te goed dat – naast vele andere sectoren – de gehele eventsector zwaar door de coracrisis getroffen wordt. Solidariteit en flexibiliteit zijn in deze tijden cruciaal om als sector zo goed mogelijk uit de crisis te komen.

Net als iedereen in de eventsector krijgen we te maken met annulaties, datawijzigingen en vragen van bezorgde klanten. Hoe gaan wij daar mee om? Door bereikbaar te blijven en samen met onze klanten naar de best mogelijke oplossingen te zoeken!

Door zo flexibel mogelijk te zijn, hopen we dat we in deze tijden iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks door het virus getroffen wordt, toch een hart onder de riem steken. Ook al is het nu moeilijk om licht aan het einde van de tunnel te zien, toch moeten we voor ogen houden dat deze crisis slechts tijdelijk is. We kijken er nu al naar uit om onze klanten opnieuw te overdonderen met buitengewone events. – Ester Blockx, Marketing & Sales Director

Contact
Ester Blockx, Marketing & Sales Director
ester.blockx@technopolis.be
015 34 20 20

Seminariezalen Mechelen – Technopolis