Het laatste nieuws

Dinsdag 10 december jl. was Olivier Wauters, Executive Director Eventonline, aanwezig op het event ‘Future Hotello 2019’, een organisatie en initiatief van HotelloTOP België samen met de drie Hotel Management Scholen, m.n. Katholieke Hogeschool VIVES Brugge, Artesis Plantijn Antwerpen en Erasmushogeschool Brussel. Het event vond plaats op de campus van VIVES in Brugge.

Het doel van ‘Future Hotello’ is jonge Hotello’s te binden aan de hotelsector, met elkaar en het HotelloTOP netwerk. Met het initiëren van Future Hotello willen HotelloTOP en de Belgische Hotel Management Scholen een positieve impact in de sector creëren. Daarnaast stond tevens het opbouwen van een duurzame relatie met het werkveld centraal.

Naast twee keynotes over personal branding door Ditmar Logghe en Matthias De Klerck volgden de 140 aanwezige laatsejaarstudenten hotelschool een Workshop ‘pitchen’, maar kregen tevens een waardevolle opdracht mee: Maak impact met je eigen pitch! In kleinere groepen van maximaal 15 personen gingen de studenten pitchen aan elkaar. De sessies werden gemodereerd en gecoacht door hospitality professionals. Op het einde van de workshop koos de groep gezamenlijk de beste pitch. De beste pitches werden vervolgens gegeven in het Auditorium VIVES voor alle deelnemers en de vakjury.

Quotes van de winnaars:

Sarah Van Bulck

Future Hotello had maar een paar uur nodig in een aula van Vives om duidelijk te maken waar personal branding nu juist om draait. Het was voor iedereen een mooie opportuniteit om jezelf te leren kennen en je open te stellen naar andere mensen. Voor mij persoonlijk bracht het einde van dit mooie project goed nieuws mee waar ik alle medestudenten nog eens voor wil bedanken. Ik hoop dat Future Hotello nog veel jaren kan schrijven aan zijn verhaal.

Marie Dox

Het Future Hotello event was een hele ervaring, met een verassend maar fijn einde voor mezelf. Het is een enorm leuk initiatief dat ik enkel kan aanmoedigen om te blijven organiseren. Future Hotello heeft ons mede aangemoedigd om onze stem te gebruiken, om te laten zien wie we zijn. Dit is iets wat voor mij van fundamenteel belang is.  

Zoals ik zei in mijn pitch, ik zal altijd een eerlijke mening of opinie geven en ben opzoek naar een omgeving waar ik mezelf kan zijn. Met volle overgave naar nieuwe uitdagingen kijken, proberen te leren van andere en andere aan te sporen om te leren. Voor mij is het vooral belangrijk om open te staan voor nieuwe ervaringen, deze niet uit de weg gaan en telkens bij te leren.

“Deze eerste editie van Future Hotello was alvast een schot in de roos,” vindt Olivier Wauters, die als moderator voor een van de workshop groepen aanwezig was. “Als lid van de adviesraad van HotelloTOP België, en in het kader van mijn expertise in people’s management, branding en digitale marketing als Executive Director van Eventonline/MICE Magazine, vind ik het uitermate belangrijk tijd te investeren om de nieuwe generatie jonge wolven van de hotel- en eventsector mee helpen klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. Immers, volgend jaar zullen deze enthousiaste Hotello’s afstuderen en de arbeidsmarkt betreden als eventmanagers, sales managers, enz. voor hotels of bedrijven en zullen ze mettertijd een impact maken in onze sector. Voor mij alvast een eer om hier vanuit mijn professionele ervaring een bescheiden bijdrage te mogen leveren,” aldus nog Olivier Wauters.

Fotografie – @imageyesmedia
Fotografen – @koenkruchten , Esmee Coenen (map – Stagiaire LR)