One-on-one: Interview met Jimmy Faes, zaakvoerder van Jetset Events

Olivier Wauters had een interview met Jimmy Faes van Jetset Events. Een one-on-one met de zaakvoerder.

OW: Wie is Jimmy Faes?

JF: Ik ben Jimmy Faes. Vijftien jaar geleden heb ik mijn eigen eventbureau Jetset Events opgestart. Thuisbasis toen was eventlocatie AEC Daar zijn we zo’n tien jaar gebleven. Daarna zijn we terecht gekomen in een nieuw verhaal waartoe tevens AEC en DOCK3 behoren en sinds 2016 is dat nog verder uitgebreid met Eventus Catering.

OW: Er staat wat te gebeuren voor Jetset Events …

JF: Inderdaad. We zijn ondertussen reeds vijftien jaar bezig. Zowel op externe locaties over gans België als op onze eigen locaties. De laatste vier jaar hebben we enkel ons vast klantenbestand op externe events kunnen servicen en is de overige tijd en energie, door de vele opdrachten, opgeslorpt door de producties op eigen locaties. We doen meer dan 200 events op jaarbasis. Een poosje geleden hebben we beslist om een relaunch te doen van onze identiteit ‘Jetset Events’, inclusief nieuwe huisstijl en website. Verder gaan we nu een campagne opstarten om tevens als event agency de markt te betreden. Immers, na vijftien jaar hebben we die ervaring uiteraard in huis en in die periode tevens heel mooie referenties bijeen gesprokkeld, zowel op externe locaties als de afgelopen vier jaar op onze eigen locaties. Ook daar worden de producties door Jetset Events verzorgd zodat we toch een redelijke know-how en ervaring hebben om als volwaardige speler die markt te betreden.

OW: Een nieuwe huisstijl, vertel daar eens iets over.

JF: We hadden nog steeds hetzelfde logo sinds vijftien jaar. Ook onze website werd met de jaren wel wat aangepast, maar uiteindelijk toch min of meer hetzelfde gebleven. Daarom hebben we gekozen voor een nieuw logo, strak en professioneel, maar dat tevens creativiteit uitstraalt. Kortom, een logo waar wij voor staan: professionaliteit en originaliteit, eigenschappen waarvoor wij garant staan. Ik denk dat we daarin wel geslaagd zijn met tevens een eigentijdse toets met wat kleuren. Een mooi fris logo als resultaat. Dit hebben we dan ook doorgetrokken naar onze huisstijl, in onze offertes e.d. Kortom in al onze communicatie. Zowel intern als extern. En daar hangt dan ook onze website aan vast en onze sociale media.

OW: Het team wordt ook uitgebreid?

JF: Inderdaad. We hebben een nieuwe collega in de groep die mee het hele verhaal gaat ondersteunen, zowel sales als eventcoördinatie. De huidige opdrachten vereisen een extra persoon in dienst.

OW: Wat is het type van evenementen dat Jetset Events organiseert?

JF: Waar wij heel sterk in zijn, dat zijn de personeelsfeesten, bedrijfsfeesten, seminaries, productvoorstellingen. Ik meld voor alle duidelijk ook even wat wij niet verzorgen, met name incentives en teambuildings. Dat is niet onze niche en er zijn voldoende andere partijen die dat beter kunnen dan wij. Ik ben daar heel eerlijk in. Vandaar dat we ons niet moeten bezighouden met zaken waar we beter in kunnen worden, maar eerder met die dingen die we reeds heel goed doen, zoals in het verleden is gebleken. En daarop gaat in onze campagne ook echt wel de nadruk liggen. Let wel, in wat we goed doen, gaan we niet ter plaatse blijven trappelen, maar ook hier willen ons niveau constant omhoog jagen.

OW: In die vijftien jaar dat je actief bent, heb je die markt van evenementen ongetwijfeld zien evolueren. Waar maken jullie het verschil gezien de huidige situatie van de sector?

JF: Vooral budgetmatig is er wel wat veranderd. Als je de budgetten van vijftien haar geleden vergelijkt met die van vandaag, merk je wel een verschuiving. Dat hoeft daarom niet negatief te klinken. Het betekent evenwel dat je vandaag creatiever moet omgaan met het budget dat je krijgt om mee te werken. Daar maken wij in mijn ogen wel het verschil met andere kantoren. Waarom? Voor alle duidelijkheid, wij zijn niet het enige bureau dat creatief kan tewerk gaan, maar wij maken vooral het verschil bij de inkoop en de offerte die de klant moet betalen. Da’s ons sterke punt. Omdat we in onze groep ook als leverancier voor evenementen werken. Wij zitten immers evenzo aan de kant van de eventlocaties, wij zitten ook aan de kant van de catering. Dus wij weten perfect hoe we moeten inkopen. Als we morgen bijvoorbeeld op een externe locatie komen waar een externe partner de catering verzorgt en ons een prijssetting geeft, hebben wij een hele goede positie om te onderhandelen omdat wij die materie goed kennen. Immers, ik weet perfect hoe een locatie zijn prijssetting moet opmaken. Ik weet wat de gevoeligheden zijn, waarop ze moeten letten en dat is voor de catering juist hetzelfde. Ik zeg niet dat mijn collega’s dat niet doen, wel dat wij een voetje voor hebben omdat we die materie door en door kennen aangezien we zelf ook dagdagelijks met die zaken bezig zijn voor onze andere activiteiten. Zo kunnen we optimaal inkopen voor de klant wat een positief effect heeft op zijn eindofferte.

OW: Wat is de ambitie van Jetset Events de volgende jaren?

JF: Op korte termijn meer business genereren en inzake naambekendheid ons terug in de markt te zetten om in een jaar tijd toch een kleine progressie te maken. Waarnaar we tevens toe werken, is dat we ons niet enkel willen beperken tot het organiseren van evenementen, maar alles wat met communicatie daarrond te maken heeft, maar dan puur over het evenement zelf. We merken dat elk evenement een vòòr- en nabeleving heeft, da’s natuurlijk niks nieuws en heel wat van onze collega’s bieden die service ook aan en die trein willen we niet missen. We hebben die know-how in-house, alsook de mensen, zodat we binnenkort ook wel met een extra stukje in dat verhaal naar buiten gaan komen. Dus alles wat met eventcommunicatie te maken heeft. Dat gaat van de uitnodiging tot de nabeleving waardoor een evenement nog blijft nazinderen. Dat willen we dit jaar nog op punt zetten. Op lange termijn hopen we dan natuurlijk een belangrijke speler op de markt te worden.

Event organiser België – Jetset Events