Het laatste nieuws

Op 9 en 10 november gaat Festivak door in de Nekkerhal te Mechelen. Festivak is hét platform voor de totale evenementensector. Eventonline is trouwens aanwezig als mediapartner van deze vakbeurs. Naar aanleiding van Festivak hadden ‘Congres- en Erfgoedcentrum Lamot’, ‘Bioscoopcomplex Utopolis’ en ‘Event Masters’ met ‘MICE Event Mechelen’ een voorprogramma uitgewerkt in samenwerking met ‘Meet in Mechelen’.

De deelnemers vertrokken vanuit de Nekkerhal met shuttles naar ‘Congres- en Erfgoedcentrum Lamot’ dat over 8 multifunctionele zalen en faciliteiten voor bedrijfscongressen en -evenementen beschikt. Daar werden ze verwelkomd door Schepen van Toerisme voor Mechelen Bjorn Siffer en volgde een duo-gesprek tussen Piet Den Boer (Ex-KV Mechelen, Mechelse Held) en Kurt Callaert (congresbureau Meet in Mechelen). Daarna begaf de groep zich via shuttle naar bioscoopcomplex Utopolis, state of the art comfortabele bioscoopzalen met digitale projectie, dat alles in huis heeft voor een onvergetelijk evenement. Hier volgde een uiteenzetting van de B2B-mogelijkheden in het bioscoopcomplex gevolgd door een ‘Entertraining’ door Event Masters. Na een lichte lunch vertrok het gezelschap dan opnieuw richting Nekkerhal voor het bezoek aan vakbeurs Festivak.

Enkele impressies

“Aangezien Festivak is verhuisd naar Mechelen, hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de mensen naar de binnenstad van Mechelen te brengen en de MICE-mogelijkheden ter plekke te tonen”, aldus Bert Knuts, Managing Director van Event Masters. “Zo’n 35 eventplanners hadden zich ingeschreven. Het was een absoluut geslaagd event. De aanwezigen waren onder de indruk van de mogelijkheden van Mechelen. En ook de manier waarop het werd aangepakt. Alle partners zijn erin geslaagd om effectief als heuse partners Mechelen te promoten en niet als concurrenten.”

Initiatiefnemer van het voorprogramma van Festivak Jan Simons van Congres- en Erfgoedcentrum Lamot kijkt erop terug met een goed gevoel. “Ik had evenwel gehoopt op meer deelnemers, maar de aanwezigen waren echt wel geïnteresseerde mensen die potentieel hadden voor Lamot en Mechelen, goede contacten dus en dat primeert voor mij op het aantal. Dit moet bovendien groeien”, aldus Jan Simons. “Mooi ook is dat wanneer je zoiets wil organiseren in het Mechelse, er steeds mensen zijn die mee op de kar willen springen en een stukje mee willen investeren en dat maakt het uiteraard leuk voor mij. Ik ben tevens blij dat we op de vakbeurs aanwezig zijn. Het is heel belangrijk dat we eerst de bestemming ‘Mechelen’ verkopen en dan pas onze eigen locatie.”

“Voor ons is Festivak belangrijk omdat de eventsector hier kan kennismaken met Mechelen als bestemming voor events”, stelt Kurt Callaert van Meet in Mechelen. “Met de organisatie van een pre-event kunnen we de troeven van Mechelen in de kijker zetten, en ook het belang van een congresbureau. Velen weten nog steeds niet dat een congresbureau gratis professioneel en neutraal advies geeft. We zijn eigenlijk een ‘Google Mechelen’. Iemand die op zoek gaat naar een vergaderlocatie, teambuilding, eventlocatie, restaurant, hotel enz. kan bij ons terecht voor gratis advies. En in onze search engine komen enkel die resultaten naar boven die een potentiële match kunnen zijn. We kennen immers de bestemming en eventlocaties door en door waardoor we tailor-made advies kunnen geven, wat voor de klant toch altijd een grote meerwaarde betekent.”

Ook Sofie De Beus, Marketing & Sales Officer Utopolis vond het een zeer positieve ervaring. “Als MICE-partners hebben wij allemaal goed samengewerkt om dit op poten te zetten. Festivak was daar een goede aanleiding toe. Zeker voor herhaling vatbaar om te kijken wat er mogelijk is naar volgende edities toe.”

Bekijk deze klant ook op Eventonline:
http://www.eventonline.be/detail/congresbureau-in-mechelen-meet-in-mechelen/