Het laatste nieuws

Sinds 2015 is de economie opnieuw aangezwengeld – met uitzondering van 2016 – en de stijgende trend zet zich verder. “Desalniettemin, moet je alert blijven, ogen openhouden en je niet in slaap laten sussen”, zegt Peter Nuiten, GM van Lindner WTC Hotel City Lounge Antwerp. “Daarom wilden we met ons hotel de volgende stap zetten, een USP aanbieden die andere hotels al dan niet van internationale branding in Antwerpen niet hebben of kunnen hebben.”

De Antwerpse vestiging is het enige Lindner Hotel in de Benelux. “In de negen jaar tijd dat we in Antwerpen zijn, is er al veel gebeurd. Voor een bepaald publiek hebben we de naam Lindner op de kaart kunnen zetten. Als enige hotel in de Benelux blijft het echter steeds moeilijk om je brand awareness te organiseren. Daar moesten we dus iets aan doen.”

In plaats van een fortuin te pompen in een brand awareness campagne, opteerde Peter Nuiten om samen te werken met een partner die niet concurrerend is, maar die juist een toegevoegde waarde betekent. “Vandaar mijn keuze voor het World Trade Center inzake het meeting- en congresgedeelte. Iedereen kent het WTC en iedereen heeft daar ook wel een bepaalde voorstelling van. Ik ben van mening dat daaraan een toegevoegde waarde hangt. Vandaar ook een meerwaarde voor onze brand, maar ook voor ons product. WTC was trouwens reeds langer op zoek naar een gedegen locatie in Antwerpen die over voldoende vergaderaccommodatie beschikte, die bedrijven inbound en outbound kon begeleiden. Bovendien opteert WTC steeds voor een pand dat enigszins een iconische functie heeft binnen een interessante stad al dan niet gelieerd aan een haven of luchthaven. Da’s dan ook voor WTC de reden geweest om het Lindner Hotel hiervoor exclusief te selecteren.”

De naam is dan ook veranderd. Lindner Hotel Antwerp heet nu Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp.

“We zijn momenteel bezig met de upbranding. Elke vergaderzaal krijgt de naam van een wereldstad met een haven en gelieerd aan een belangrijk WTC-kantoor. Half november komt de nieuwe lichtreclame op het dak aan de gevel. De dienstverlening die wij aanbieden vanuit het WTC is het facilitaire, het aanbieden van seminarie accommodatie.” Het gaat bijgevolg bijzonder snel. “We merken het al aan de aanvragen. Er lopen aanvragen binnen die we vroeger nooit zouden hebben gekregen. Vele internationale bedrijven zien de nieuwe naam als een herkenningspunt”, stelt de GM.

WTC is niet enkel een nieuw naamplaatje op de deur. “We passen uiteraard ook onze dienstverlening aan”, aldus Peter Nuiten. “We kunnen nu ook gebruik maken van de diensten die WTC aanbiedt. Ik had bijvoorbeeld geen vertaalservice. Die kunnen we nu wel aanbieden. Dus ons dienstenpakket wordt vele malen groter. En dat beperkt zich niet zomaar tot een zaaltje verhuren.”

Mooie strategische zet dus van Peter Nuiten en zijn team. “Hiermee kunnen we ons onderscheiden. We gaan daarop verder bouwen, zoals bijvoorbeeld het creëren van co-working ruimten. Het eerste kwartaal gaat de begane grond eruit, heel de lobby gaat weg. Er komt een volledig nieuw concept. We gaan naar het front office 360°-systeem. Dus geen receptiebalie meer, maar de gast checkt zelf in en onze medewerker staat ernaast om hem of haar te begeleiden. Zo sta je dichter bij de gasten, niet meer face-to-face, maar krijg je persoonlijkere contacten. Er komt ook een WTC Executive Lounge exclusief voor WTC-medewerkers of gasten die een upgrade met hun kamer hebben voor seminaries of MICE. Last but not least, onze bekende 12th floor zal in een nieuw jasje worden gestoken en worden omgedoopt in de ‘World Trade Center Sky Lounge’. Het wordt een hele andere dimensie”, aldus nog de GM.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

Lindner Hotel & City Lounge – Vergaderlocatie in Antwerpen