Het laatste nieuws

Event Masters zette in de zomer van 2019 een grote stap in haar bestaansgeschiedenis. Na 25 jaar op dezelfde locatie, verhuisde het bedrijf naar een nieuwbouw met kantoren en magazijn aan de A12 in Willebroek. Het nieuwe gebouw gaat vooral de creativiteit van de 30 vaste medewerkers nog meer triggeren. Vandaar de keuze voor een flexibele werkruimte. De bureaus bevinden zich boven, maar op het gelijkvloers werd een huiskamergevoel gecreëerd. Samen goed voor zo’n 1.400 m2. Verder is er nog een magazijn met een oppervlakte van 900 m2.

De verhuis naar de nieuwe stek werd op gepast wijze gevierd met zo’n 400 klanten en partners. Eventonline tekende uiteraard present en Executive Director Olivier Wauters maakte een praatje met de dirigerende drievuldigheid van Event Masters, m.n. Bert Knuts, Olivier Meyskens en Johnny Machiels.

“Wij zijn enorm aan het groeien”, vertelt Bert Knuts. “De mix van onze organisatie is vrij breed zodat we zowel nationaal als internationaal onze klanten kunnen bedienen. Als wij bijvoorbeeld van associaties de vraag krijgen om een congres te organiseren, dan is de samenwerking meestal niet eenmalig, en organiseren we dat congres de volgende jaren op andere locaties. Dus ons eventteam reist dan vaak mee. Een keer in België, maar een volgend jaar kan dat in Londen of Frankfurt zijn bijvoorbeeld. En dan gaan wij dat ook daar organiseren. Rond zo’n congres hoort vaak ook een opening of closing show, een beurs of ander activiteiten en dan werken we met onze activiteitenafdeling samen om de mensen daar te amuseren en zo proberen we die puzzel breder samen te stellen.” Een bewuste keuze zo blijkt. “Jaren geleden reeds opteerden we hiervoor, om in die breedte te groeien ook om de conjunctuur wat op te kunnen vangen”, legt Bert Knuts uit. “Want neem nu het teambuildingsseizoen bijvoorbeeld, da’s heel klassiek tussen mei en oktober. Jaren geleden hebben we ons voorgenomen ook iets te zoeken voor de winter en dan zijn we op indoorconcepten beginnen focussen. Echter, met de dag van vandaag, met de logistieke ondersteuning die wie bij congressen ook bieden en door incentives, zijn we toch erin geslaagd om een volledig jaar te kunnen vullen met onze activiteiten.”

Event Masters zal je niet aantreffen achter de schermen van festivals. “We doen geen festivals of pubieksevenementen”, stelt Bert resoluut. “We organiseren hoofdzakelijk B-to-B- events. Het kan wel eens zijn dat we via een tender bij de overheid een stuk publieksevent gaan organiseren, dat we een show in elkaar steken waarnaar een groot publiek komt kijken, maar je zal ons niet vinden als organisator van festivals.”

Het is niet de bedoeling van Event Masters om van hun nieuwe stek een eventlocatie te maken. “We hebben evenwel de ruimte”, stelt Bert. “We investeren ook steeds meer in mensen en materialen en op dat vlak kunnen we onze klanten ook bedienen. Vaak zit hun eigen brandingmateriaal bij een andere partij en gaan ze voor een event samenwerken met bureau X. Dan heb je twee organisaties die naar hetzelfde event moeten gaan die vaak nog niet samen afspreken met alle gevolgen van dien. Daarom proberen wij onze klanten goed te bedienen, met de opslag van hun brandingmateriaal, maar zeker met de organisatie van hun evenementen.”

Er werd lang over nagedacht om de meest inspirerende ruimte te creëren. “We zijn nu 25 jaar bezig. Da’s toch wel een moment om bij stil te staan. En waar we toch ook heel fier op zijn. Zeker als je terugblikt van waar we komen en kijkt naar de evenementen die we vandaag organiseren, dan zijn we daar toch heel fier op. Vandaag is er binnen het bedrijf een fijne mix van juniors en seniors. Vandaar ook dat we met onze nieuwbouw de creativiteit van onze mensen willen blijven stimuleren.”

Olivier Meyskens heeft zich vooral beziggehouden met de praktische zaken van de nieuwbouw. “Daar was ik inderdaad verantwoordelijk voor. Ik ben daarmee anderhalf jaar bezig geweest”, bevestigt hij. “Ik heb mijn vennoten bijgevolg wat afgeschermd van alle beslommeringen die met deze nieuwbouw gepaard gingen. Ik ben eigenlijk blij dat alles nu achter de rug is en het resultaat er staat. Ik heb daardoor wat andere zaken minder aandacht kunnen geven, maar ik kon gelukkig rekenen op een fantastisch team dat eigenlijk daardoor ook sneller volwassener is geworden dan dat ik had gedacht. Dat maakt het zo tof. Eigenlijk nu dat de bouw af is, kunnen we weer goed kijken naar wat de toekomst brengt en wat we allemaal nog kunnen realiseren. Ik zit nog vol nieuwe ideeën.”

“Vandaag is voor mij en iedereen bij Event Masters een speciale dag”, stelt Johnny Machiels. “Ik werk hier nu 22 jaar, begonnen als stagiaire. Ik heb toen gezegd dat ik bleef zolang ik mij maar amuseerde en bleef bijleren. En ik moet concluderen na die 22 jaar dat ik mij nog steeds elke dag amuseer en mijn job graag doe en met passie. Bovendien leer ik ook nog elke dag bij ook. Niet alleen met klantencontact, maar ook met mijn collega’s. Zeker met jonge mensen, dat maakt dat je jong blijft. Jong van hart, jong van ziel.”

De verhuis naar de nieuwe locatie blijft een mijlpaal voor Johnny. “Het is een moment om fier te zijn met wat we hier hebben gerealiseerd. De nieuwbouw is uiteindelijk maar beton, het gaat vooral om de bezieling daarachter. Het nieuwe pand is maar één ding, een mooie volgende stap in de groei van het bedrijf die we nodig hadden om te doen. In de vorige locatie werd het krap en er waren tevens wat gebreken aan het gebouw, maar nu zitten we echt zoals we het wensten. Als je hier een dag rondloopt, voel je die warmte die wij willen uitstralen en we kunnen ook doen wat allemaal zelf willen. Het pand heeft zonnepanelen, bijenkorven … zaken waar wij allemaal achter staan. We dragen een maatschappelijke verantwoordelijkheid, in eerste instantie wat mij betreft naar mijn eigen collega’s. Niet alleen elke maand hun loon betalen, maar zorgen dat ze graag en goed hun job doen. Dat is onze verantwoordelijkheid. Ik hoop dat de mensen het niet als een cliché ervaren, het is een constant streven van Bert, Olivier en mezelf dat we het DNA, de visie en maatschappelijke verantwoordelijkheid die wij hebben als bedrijf kunnen uitstralen door dagdagelijks met onze mensen in contact te treden en ervoor te zorgen dat zij zich goed voelen. Na 22 jaar kan ik de dagen dat ik eigenlijk geen zin had op mijn twee handen tellen. De ambiance en vibe die hier heerst, maakt dat wij hier een fijne sfeer hebben”, aldus nog de vennoot.

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

Evenementbureau Mechelen – Event Masters