Het laatste nieuws

Technopolis lanceert 3 #LockdownLab-challenges
met TikTok-influencers Celine en Michiel

Mechelen, 31 maart 2020 – Het afgelopen weekend lanceerde Technopolis samen met TikTok-influencers Celine en Michiel voor het eerst een #LockdownLab-challenge op TikTok. De uitdaging bestaat erin om een leeg blikje vanuit een glas in een tweede glas te blazen en werd tot nu toe al meer dan 3 miljoen keer bekeken. Binnenkort lanceert Technopolis samen met Celine en Michiel nog twee andere leuke TikTok-challenges. Wetenschappelijke kennis heb je er niet voor nodig, al kan die wel van pas komen. Technopolis wil aan de hand van deze uitdagingen zoveel mogelijk kinderen en jongeren ‘in hun kot’ fascineren met wetenschap en technologie en aan het experimenteren zetten.

‘CAN’ you do it? Met deze woorden daagt Technopolis op TikTok kinderen en jongeren uit om een blikje vanuit een glas in een tweede glas te blazen. Technopolis lanceerde deze #LockdownLab-challenge afgelopen weekend in samenwerking met het populaire TikTok-koppel Celine en Michiel, ook wel gekend als CEMI. Beide influencers gingen zelf de uitdaging aan en deelden vervolgens hun video op hun eigen kanalen waar de challenge op een paar dagen tijd al meer dan 3 miljoen keer werd bekeken.

Technopolis is van plan om binnenkort nog 2 verbluffende challenges in samenwerking met Celine en Michiel te lanceren. In de volgende challenge zal je zien hoe een Technopolis-medewerker een ballon doorprikt met een satéstok zónder de ballon te doen ontploffen. De inhoud van de derde challenge houdt Technopolis voorlopig liever nog even geheim.

Het doel van de challenges is om kinderen en jongeren tijdens de lockdown te fascineren met wetenschappelijke experimenten die een verbluffend resultaat opleveren. Door hen bovendien uit te dagen de experimenten zélf uit te proberen en het resultaat ervan online te posten, hoopt Technopolis dat heel wat kinderen en jongeren al dan niet bewust aan het experimenteren gaan.

We zouden aan jongeren tot in detail kunnen uitleggen hoe lucht zich verplaatst. En er zullen wel enkelen zijn die dat heel boeiend vinden. Daag hen echter uit om een blikje vanuit een glas naar een ander te blazen, waardoor ze ervaren hoe lucht zich verplaatst, en voor je het weet sta je aan de start van een echte hype. Onze eerste challenge kreeg op een paar dagen tijd meer dan 3 miljoen views. Probeer dat maar eens te bereiken met een theoretische uiteenzetting!

Zo zie je dat we ook tijdens de lockdown er alles aan doen om iedereen te fascineren met wetenschap. En daar hebben we véél voor over: onze vlogger Emiel, die je in de video van de eerste TikTok-challenge aan het werk ziet, heeft zo’n 400-tal keer op dat blikje moeten blazen. Zegt dat genoeg?! – Ester Blockx, Marketing & Sales Director

Technopolis ziet online community groeien

Technopolis deed eerder al beroep op TikTok-influencers Celine en Michiel om de aandacht van zoveel mogelijk kinderen en jongeren te trekken. Het is een strategie die duidelijk werkt, want de allereerste uitdaging die in samenwerking met het duo gelanceerd werd, werd al meer dan 3 miljoen keer bekeken.

De voorbije jaren heeft Technopolis hard gewerkt om via haar socialemediakanalen steeds meer (schoolgaande) kinderen en jongeren te fascineren met allerlei experimenten, hacks en leuke weetjes en plukt daar nu de vruchten van. Nu het coronavirus het tijdelijk onmogelijk maakt om hen in Technopolis te fascineren, is Technopolis meer dan ooit gemotiveerd om haar online community verder uit te bouwen door het online aanbod te versterken. Eerder deze maand lanceerde Technopolis het #LockdownLab, een reeks experimenten die je perfect met materiaal dat je doorgaans wel in ‘je kot’ liggen hebt, kan uitvoeren.

Het effect van het #LockdownLab, waar de challenges deel van uitmaken, is al duidelijk merkbaar. Zo telt het TikTok-kanaal van Technopolis intussen al meer dan 17 000 volgers, zo’n 2 000-tal meer dan een week geleden. Een gelijkaardige groei is ook merkbaar op het Facebook– en Instagram-kanaal van Technopolis, waar dagelijks nieuwe experimenten worden gepost.

Contact
Ester Blockx, Marketing & Sales Director
ester.blockx@technopolis.be
015 34 20 20

Seminariezalen Mechelen – Technopolis