BUTIK Agency lanceert: “Blij in de wachtrij”

Afgelopen weekend ontvingen de BASE winkel in Brussel en de Telenet winkel in Antwerpen 150 mensen blij in de wachtrij

Intussen zijn we met z’n allen al gewend geraakt aan het afstand houden en rustig buiten in de wachtrij aan te schuiven aan de supermarkt, bakker of doe-het-zelf-zaak. Dit vraagt echter wel de nodige organisatie van de winkel uit om dit veilig te laten verlopen. Maar wachten blijft natuurlijk ook gewoon…wachten. Daarom heeft BUTIK een relevant, nieuw concept bedacht om dit wachten aangenaam en comfortabel te maken.  De kern van het idee is een contactless brand activation waarin BUTIK  innoveert door mensen met hun eigen smartphone een experience te laten doorlopen, in de wachtrij, op veilige afstand van elkaar.

Anno 2020 leven we in een snelle digitale wereld, waar we onszelf, als brand activation & experience agency, steeds in vraag moeten stellen en heruitvinden door in te pikken op de nieuwste trends & gedragingen. Zo blijven we relevante, positieve ervaringen neerzetten voor consumenten. In maart heeft een onbekend virus alles op losse schroeven gezet en de wereld als het ware op pauze gezet. Op een veilige, verantwoorde manier winkelen en dus ook wachten, is één van de nieuwe normaal-regels. “Het creëren van smiles in deze wachtrijen is meer dan ooit belangrijk in deze moeilijke tijden”, zegt Nico Ruell, founder van BUTIK Agency.

“We zitten in een periode die veel limieten en restricties met zich meebrengt, maar ook opportuniteiten om de activiteiten die toegestaan zijn zo aangenaam mogelijk te maken. Vandaar dat we nu, de mensen een aangename ervaring willen bieden in de wachtrij, met respect voor alle veiligheidsmaatregelen. We hebben de wachtrij zo ingericht dat de klant  een online spel kan spelen via zijn eigen smartphone en dan een korting/gadget/product krijgt om zijn geduld voor het wachten te belonen. Vandaag werden er blije wachtrijen in 7 winkels van Telenet en BASE geopend, er worden er nog 75 de komende 2 maanden zo ingericht”, legt Nico Ruell uit.

Wachtrijen bieden ook een opportuniteit voor merken. Het digitale spel kan gebrand worden naar een merk en per actie worden aangepast met content aangepast aan deze Corona tijden alsook specifieke boodschappen voor de mensen die wachten. Bovendien kan dit gecombineerd worden met een (indirecte) sampling en/of kortingsvoucher. Hiermee werd een kostefficiënte manier gevonden om mensen een product te laten proeven en brand activation te ervaren in deze Corona tijden.

Meer info op welcome@butikagency.eu en op de website www.butikagency.eu

Creatief evenementenbureau – Butik