Het laatste nieuws

165 internationale hospitality professionals scheppen een beeld bij de digitalisering van de hospitality sector.

Op 20 maart 2019 vond de 6e editie van het HotelloTOP België Year Event plaats tijdens VENUEZ19 in Antwerp Expo. Het evenement stond in het teken van ‘High Tech for High Touch – When digital becomes human.’ Technologie, automatisering, smartphones en andere apparaten, we staan ermee op en gaan er mee slapen. Maar in de hospitality sector kijken wij elkaar nog recht in de ogen, schudden we elkaar de hand en gaat het echt om ‘the human touch’.
Onder het toeziend oog van een publiek van vakexperts deelden Erik-Jan Ginjaar (Postillion Hotels) en Herman Konings (Pocket Marketing / nXt) hun visie op de digitalisering van de hospitality sector.

Congres
De Hospitality Professionals werden ontvangen op de beursvloer van VENUEZ19, waarna het congres plaatsvond in de ‘Green Room’. Het congres stond ook dit jaar weer onder leiding van Virginie Claes, voormalig miss België, presentatrice en coach public speaking. In het bijzijn van 165 hospitality professionals was het, na de kick-off van Virginie, de beurt aan Erik-Jan Ginjaar (Algemeen Directeur, Postillion Hotels Nederland) om zijn beeld van ‘The NXT generation employee’ en de aanpak van Postillion Hotels ten aanzien van de digitalisatie in de hospitality sector met het publiek te delen.

Vervolgens nam Keynote Herman Konings (Verandering Psycholoog & trendwatcher, Pocket Marketing / nXt) het spreekwoordelijk “stokje” over. Herman stretchte de creatieve en strategische spieren in de zaal met zijn eigen ideeën over Artificial Intelligence en persoonlijke intelligentie. De “verweven intelligentie” is volgens hem dé manier om het belang van de digitale transformatie op waarde te schatten, zonder het emotionele ecosysteem van de gasten uit het oog te verliezen.

Na afloop van het tweetal sprekers vond er een interactieve sessie plaats waarin vooruit werd gekeken naar de komende jaren van HotelloTOP België. In deze ontwikkelingen speelden, naast de aanwezige partners en bezoekers, de Initiators van HotelloTOP België een grote rol. Erasmushogeschool Brussel, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen en Katholieke Hogeschool VIVES Brugge zijn sinds de oprichting in 2014 nauw betrokken bij de ontwikkeling van de evenementen en toekomst van HotelloTOP België.

Netwerkdrink
Het HotelloTOP België Year Event werd zoals gewoonlijk afgesloten met een netwerkdrink, dit jaar op de ‘Mainstage’ van VENUEZ19. Alle congresbezoekers werden bij het ontvangst op de borrel getrakteerd op een gintonic, wat een informele sfeer creëerde. Bovendien werd er nog veel gesproken over de onderwerpen die centraal stonden tijdens het congres. De gezellige netwerkdrink vormde een passende afsluiting van deze succesvolle editie van het HotelloTOP België Year Event.