Het laatste nieuws

Het MICE-toerisme kijkt terug op een sterke groei, maar rust niet op haar lauweren. De partners van de Mechelse MICE-sector kwamen vrijdag 7 juli samen om kennis te maken met het aanbod van hotels en vergaderlocaties.
“Mechelen wil uitgroeien tot dé verrassende bestemming voor kleine en middelgrote meetings, meetcentives, events en exhibitions” zegt schepen van Toerisme Björn Siffer “Onze Meet in Mechelen-werking is dan ook sterk gegroeid op enkele jaren tijd. Het jaar 2016 was een topjaar voor Meet in Mechelen. Het aantal aanvragen voor een vergadering, event of teambuilding steeg met bijna 50% ten opzichte van 2015. Er werden maar liefst 200 dossiers behandeld, tegenover 132 in 2015.”

Ambassadeursdag
Om de onderlinge samenwerking tussen de partners nog te verbeteren, heeft Meet in Mechelen vandaag een ‘ambassadeursdag’ georganiseerd waarbij hotelverantwoordelijken op visite gingen bij eventlocaties en omgekeerd. Dit om elkaar beter te leren kennen en om samen meer events naar Mechelen te halen. “Samen met de Mechelese MICE-partners overtuigt het congresbureau Meet in Mechelen bedrijven om voor Mechelen te kiezen als bestemming voor hun volgende event of teambuilding” zegt schepen Siffer.
Meet in Mechelen zet in op nauwe samenwerking met en open sfeer tussen haar partners, zoals tijdens deze ambassadeursdag. “Partners leren elkaar en het aanbod kennen, waardoor ze in de toekomst sneller naar elkaar zullen doorverwijzen” zegt schepen Siffer. Meet in Mechelen voorziet ook een vorming van alle betrokkenen. “Als je weet dat zakelijk toerisme goed is voor 62% van de overnachtingen in onze hotels, dan weet je hoe relevant deze vorm van toerisme is voor Mechelen.”
De bezochte bijzondere locaties zijn onder meer het ondernemershuis Oh!, Stassart11, de Salons Van Dijck, het Diocesaan Pastoraal Centrum, de Heilige Geestkapel en Den Breckpot. En ook werd er een bezoek gebracht aan enkele hotels met bijzondere faciliteiten zoals Hotel Elisabeth, Het Anker, Hotel Vé, Novotel, Holiday Inn Express en Martin’s Patershof.

Strategische keuze
Mechelen speelt haar centraal gelegen kwalitatief aanbod uit. “De compactheid van de historische kunststad met haar sterke bourgondische verhalen en de onmiddellijke nabijheid van natuurparken en waterwegen, zijn een grote troef” zegt schepen Siffer. “Meer en meer gespecialiseerde organisaties kiezen hierdoor voor Mechelen.”

Meer info over Meet in Mechelen op www.meetinmechelen.be

Bekijk deze klant ook op Eventonline:

Congresbureau in Mechelen – Meet in Mechelen